@ Irinel Scrioșteanu rămâne în Ministerul Transporturilor și în mandatul ministrului Cătălin Drulă și duce promisiunile vechiului mandat mai departe
@ În toate punctele de lucru deschise în județ pentru proiectele mari de infrastructură de transport se lucrează în ritm susținut și sunt controlate periodic

Irinel Scrioșteanu, fost administrator public al județului Ilfov, numit secretar de stat în Ministerul Transporturilor în Guvernul condus de Ludovic Orban, își continuă activitatea în instituție și în mandatul actualului Executiv, condus de Florin Cîțu, afirmând că își dorește să ducă mai departe ”proiectele pe care le-am deblocat și la care am pus umărul să se dezvolte”. ”Dar și pentru că vreau să implementez altele noi, pe care le-am gândit în acest an, foarte importante pentru Regiunea București-Ilfov, dar nu numai”, spune oficialul, care mulțumește pentru încredere și susținere conducerii Consiliului Județean Ilfov.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 532

Și, așa cum a promis în urmă cu un an de zile, rămâne la fel de activ, implicat și atent la derularea proiectelor mari de infrastructură de transport, cu accent deosebit pe cele care avansează în ritm alert, în județul Ilfov.

Așadar, din nou pe șantiere. Pentru începutul de an, la Autostrada de Centură A0, unde informațiile sunt că la punctul de lucru de la intersecția cu DN5, pe lotul II al A0, s-au forat deja peste 100 de piloți. A început relocarea rețelei de gaz din zonă și s-a înaintat cu terasamentul spre Măgurele, Bragadiru.

”De când a început lucrarea, peste 250 de camioane aduc zilnic material pentru terasament în șantier. Se lucrează la realizarea platformei pentru foraje și pe partea stângă a DN5. S-au forat, armat și turnat toți piloții necesari pasajului peste calea ferată din zona Berceni – Vidra și se lucrează pentru realizarea armăturilor pilelor și culeelor. Se lucrează la podețele pentru subtraversarea autostrăzii în zonele în care sunt necesare aceste tipuri de lucrări de infrastructură. A fost montată prima stație de betoane, pe traseul șantierului, unde urmează a fi amplasată și instalația care va produce grinzile necesare construirii autostrăzii, pe loturile aflate în lucru”, a anunțat Irinel Scrioșteanu.

Secretarul de stat a reamintit că startul lucrării despre care am amintit anterior a fost dat pe 24 august 2020, iar din 29 octombrie 2020 se lucrează pe întreg Lotul II al A0 Sud.

”Acum aproape 4 luni am deschis primul șantier pe Autostrada de Centură București A0, Sector Sud, Lotul II, Vidra – Bragadiru, iar de aproape două luni se lucrează pe întreg Lotul II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă, porțiunea care trece prin localitățile Bragadiru, Măgurele, Jilava, Dărăști, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu. Am început lucrările și la noul nod rutier dintre A0 și DN5, în zona 1 Decembrie – Jilava. Iar pe 25 noiembrie a fost emisă autorizația de construire și pentru Lotul I, A0 Sud, respectiv Autostrada de Centură București km. 0+000 – km. 100+900, Lotul I, Sector I: km. 52+070 – km. 52+770, aferent Centura Nord, Sector 2: km. 52+770 – km. 69+000 aferent Centura Sud, Etapa 1. Lucrările vor fi executate în partea de Sud a Municipiului București, pe teritoriul județului Ilfov, în localitățile: Vidra, Berceni, Popești-Leordeni, Glina și Cernica. Pentru Lotul III al A0 Sud a fost aprobată declarația de proiectare. Urmează emiterea autorizației de construire. Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 Pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța”, explica Irinel Scrioșteanu, la sfârșitul anului trecut.

S-au redeschis șantierele, după Sărbători, iar ritmul de lucru rămâne intens

A urmat apoi o pauză pentru Sărbătorile de iarnă și Anul Nou, după care muncitorii s-au întors, în forță, în teren, pentru continuarea lucrărilor.

Pe 5 ianuarie a fost prima vizită pe șantier a oficialului de la Transporturi, în noul mandat al ministrului Cătălin Drulă. Au fost verificate lucrările de la Pasajul Oltenița – Popești-Leordeni.

”Se lucrează pe toate fronturile. Au reînceput forajele piloților cu 2 instalații, pentru a avea un ritm susținut. Până acum au fost forați 109 piloți, dintre cei 372 necesari realizării pasajului. Demolările clădirilor aflate pe amplasamentul lucrării se apropie de final. Să avem un an bun, cu sănătate și cu o infrastructură din ce în ce mai adaptată anilor pe care îi trăim”, a spus Scrioșteanu.

Acesta a reiterat apoi promisiunea de a merge în fiecare zi de miercuri pe șantierul de la Pasajul Domnești, în condițiile în care pe 11 ianuarie și aici s-a reluat activitatea. ”Deși condițiile sunt foarte grele, se lucrează acolo unde tehnologia permite și nu există risc legat de calitatea lucrării. Vrem ca, în acest an, să avem cel puțin ritmul cu care s-a consacrat șantierul de la Domnești de la momentul deblocării lui (august 2020)”, a concluzionat secretarul de stat.