Este oficial! Se schimbă modalitatea de calcul a mediei de admitere la liceu. Primii elevi care vor ocupa un loc la liceu după noua metodologie a Ministerului Educației, vor fi absolvenții clasei a VIII-a din vara acestui an.

 

Printr-un Ordin de ministru, sesiunea de admitere la liceu din acest an va avea un nou mod de calcul. Practic, ponderea mediilor din învățământul gimnazial nu va mai conta în proporție de 25%, ci numai în proporție de 20%. Pentru stabilirea mediei de intrare la liceu, mediei din clasele V-VIII i se va adăuga media obținută în urma susținerii Evaluării Naționale.

Evaluarea Națională este decisivă

Așadar, începând din acest an, se pune mai mult accent pe rezultatele obținute de elevi în urma susținerii examenelor de competențe. Testele vor avea cea mai mare greutate în repartizarea elevilor pe locurile disponibile. „Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80% şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere”. Acestea sunt prevederile Ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial încă din luna august a anului trecut.

Câți elevi au luate note peste 5 anul trecut

Potrivit Ministerului Educației, elevii vor susține proba scrisă la limba română din cadrul Evaluării Naţionale va avea loc pe 19 iunie. Pe 21 iunie, în cadrul unei probe scrise, aceștia se vor întrece în cunoștințele dobândite la matematică. În ziua de 22 iunie, elevii vor susţine proba scrisă la limba maternă. Anul trecut, la Evaluarea Națională „procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţă – 90,71%) la proba de Limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă – 90,20%) la matematică. La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5”, informează Ministerul Educației.