Săptămâna trecută s-a montat primul tronson de 22 metri și aproape 50 tone

Construcția pasarelei pietonale care unește orașul Popești-Leordeni de Sectorul 4 al Capitalei a intrat în ultima fază. Un tronson de aproape 50 de tone, cu o lungime de 22 de metri dintr-un total de 65 m, a fost montat miercurea trecută peste liniile de metrou de la stația ”Berceni”, care se află la suprafață, în prezența primarului Sectorului 4, Daniel Băluță. Operațiunea a fost deosebit de dificilă din punct de vedere tehnic și s-a realizat cu ajutorul unui utilaj de aproape 500 de tone.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, nr. 514 ediția print

 

Pasarela este amplasată pe trei terenuri, două aparținând domeniului public al Sectorului 4 și orașului Popești-Leordeni, iar unul fiind în administrarea Metrorex S.A. Pasarela ”Popești Vest” va deservi zona de Sud a Capitalei, iar montarea întregii pasarele, în lungime de 65 m și circa 100 de tone greutate, va fi finalizată în maximum trei săptămâni. Construcția va asigura circulația zilnică a aproximativ 8.000 – 12.000 de locuitori din Sectorul 4 și Popești-Leordeni, iar timpul de deplasare din Popești-Leordeni către stația de metrou ”Berceni” (capătul Magistralei 2) se va reduce de la 15-20 minute la mai puțin de 5 minute.

Este așteptată livrarea lifturilor, de către furnizorii externi

“Vorbim despre un obiectiv, care alături de toate celelalte investiții ce s-au făcut pe Șoseaua Berceni, precum lărgirea la 4 benzi, parcările, lucrările la noua stație de metrou ”Berceni-Centură”, care vor începe în curând, plus obiectivul foarte important pe care Ministerul Transporturilor și CNAIR
l-au început, și anume, sensul giratoriu suspendat de la Popești-Leordeni, nu face altceva decât să creeze premisele ca aceasta parte a Bucureștiului, ce a fost uitată în ultimii 30 de ani, să renască, să se transforme
într-un loc în care investitorii să aibă toate condițiile pentru a creea noi locuri de muncă și multe facilități. Țin să mulțumesc celor din conducerea Ministerului Transporturilor și celor de la Metrorex pentru tot sprijinul pe care ni l-au acordat în vederea realizării acestui obiectiv important. Cele 2 turnuri care se găsesc unul în Popești-Leordeni, unul în Sectorul 4 sunt finalizate, pilonul de susţinere este finalizat, sunt 12 piloni, iar etapa aceasta – a tablierului metalic – face ca întreaga structură să fie finalizată, urmând doar finisajele. Singurele probleme pe care le-am putea întâmpina sunt cele legate de livrarea lifturilor, pentru că sunt două niveluri, iar acestea sunt deservite de lifturi. Sperăm ca furnizorii externi să respecte termenele de livrare. Adică să le primim în două săptămâni, așa cum prevede contractul”, a spus primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

“Ne chinuim de aproape trei ani să finalizăm procedura birocratică pentru un obiectiv care în aparență nu pare foarte complicat ca și construcție propriu-zisă, însă analizând pe fond faptul că acesta are un picior în Popești-Leordeni și unul în municipiul București, l-a făcut să necesite o procedură specială, cu atât mai mult cu cât construcția suspendată traversează căile ferate ale depoului Metrorex”, explica, pentru Jurnalul de Ilfov, Petre Iacob, primarul orașului Popești-Leordeni, la începerea lucrărilor. Edilul spunea atunci că au fost ”colaborări multiple, cu o listă foarte lungă de factori decidenți”, accentuând că, ”dacă unul singur dintre aceștia nu ar fi cooperat până la final, realizarea acestui obiectiv nu ar fi fost posibilă”.

Cum va arăta cea mai modernă pasarelă din România?

Pasarela are o suprafaţă construită de 192 mp și un regim de înălţime de P+2E, noua structură fiind compusă din 3 părţi principale: două turnuri verticale de circulaţie și un pasaj orizontal cu o lungime de 65 de metri, care trece peste liniile de metrou. Zona centrală a construcţiei este susţinută de doi stâlpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistenţa structurii s-au executat piloni foraţi la o adâncime de 14 m. Pasajul orizontal este realizat dintr-o structură metalică, cu fațade longitudinale din panouri vitrate mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat. Pentru siguranța pietonilor, clădirea va fi echipată cu un sistem de supraveghere internă, racordat la dispecerat. De asemenea, structura este prevăzută cu o serie de elemente speciale la interior – balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcţionare a persoanelor cu deficienţe de vedere, suprafeţe și pardoseli antiderapante. Valoarea totală a investiției este de 6.166.353,62 lei fără TVA, 80% din costuri sunt asigurate din bugetul local al orașului Popești-Leordeni, iar restul de 20% de către Primăria Sectorului 4. În paralel cu realizarea pasarelei, UAT Popești-Leordeni va amenaja în vecinătatea acesteia o parcare de aproximativ 600 de locuri. Astfel, cei care până acum veneau cu mașina pe Șoseaua Berceni pentru a ajunge la staţia de metrou ”Berceni” vor putea să-și lase autoturismele în noua parcare din Popești, ceea ce înseamnă o reducere semnificativă a valorilor de trafic de pe Șoseaua Berceni. Accesul pietonilor pe pasarelă va fi permis pe la parterul celor două turnuri, dotate cu scări fixe și lifturi, iar circulaţia propriu-zisă se va face la etajul al doilea, primul etaj al construcţiei fiind destinat zonei tehnice.

Colaborare bună între Popești-Leordeni și Sectorul 4

Despre noua stație de metrou – ”Berceni – Centură”, edilul a declarat că, „undeva în primăvara 2021 va începe (…) construcţia, iar aceasta va veni în sprijinul tuturor” – celor care locuiesc în Sectorul 4, în Popești-Leordeni, în comuna Berceni sau în Vidra, dar și celor din toate localitățile învecinate cu acestea.

Apoi, legat de școală, potrivit primarului Băluță, printr-un protocol pe care Sectorul 4 și Popești-Leordeni îl vor semna, copiii din orașul Popești-Leordeni vor putea să folosească infrastructura școlară din Sectorul 4, pentru că este ”frustrant” ca familia să locuiască la câţiva metri de o școală (care se află pe raza administrativă a Sectorului 4) și să nu își poată înscrie acolo copilul.