Sărbătorile pascale au trecut, iar după consumul alimentelor tradiţionale, organismul se resimte din plin. Balonare, greţuri, ameţeli, digestie deficitară, tensiune mai mică sau mai mare decât valoarea normală, mirosul neplăcut al gurii, tulburările de tranzit intestinal, toate sunt simptomele acumulării toxinelor în organism.
1. Consumă verdeţuri
Acum este perioada în care grădinile și pieţele abundă de verdeţuri, legume și zarzavaturi proaspete. Nu rata această ocazie unică în an, în care poţi să adopţi un regim alimentar sănătos. “Nu consuma cafea, băuturi alcoolice sau carbogazoase, nu fuma și nu mânca gras. Vitaminizează-ţi organismul cu supe, ciorbe de dovlecei, de lobodă, de ștevie, de salată verde. Înlocuiește fripturile și sosurile de la prânz cu hrană ușoară, cum ar fi, pește la cuptor, frigărui de ciuperci sau din piept de pui cu legume și salate din abundenţă. Evită deserturile savuroase între mese și îndulcește-te cu fructe proaspete. Dimineaţa bea o cană de ceai cu proprietăţi detoxifiante, cum ar fi, cel de sunătoare, mușeţel sau anghinare. Aceleași efecte benefice le are și sucul de portocale preparat în casă. Tot la micul dejun poţi să mănânci un cub de brânză topită sau un bol de cereale integrale cu lapte, bogate în fibre și extrem de sănătoase. Încheie ultima masă a zilei înainte de ora 18.00”, atenţionează dr. Monica Vlad, medic de familie.
2. Evită să te stresezi
Nu poţi să ai rezultate bune atât timp cât trăiești într-un mediu stresant. Încearcă să te relaxezi, să-ţi desfășori activităţile cotidiene și acasă, și la serviciu cu o calmitate deplină. Pe fond de stres îţi va crește pofta de mâncare. Și cel mai rău e, că dezvolţi preferinţe pentru alimente bogate în calorii, care de cele mai multe ori sunt procesate sau semiprocesate termic, au eliminate substanţele nutritive și introduse substanţe chimice, toxice la rândul lor.
3. Mișcă-te mult
“Transformă-ţi casa într-o sală de fitness și iniţiază un program de exerciţii fizice care să-ţi solicite tot corpul. Poţi face câte cinci rotări ale capului stânga-dreapta, 20 de genuflexiuni, de 10 ori îndoirea corpului cu o mână la șold și cealaltă ridicată deasupra capului într-o parte și în alta, 20 de sărituri ca mingea, inspir – expir în pauzele de efort. Pe măsură ce te obișnuiești cu efortul, poţi diversifica exerciţiile și poţi aplica altele mai complexe”, adaugă dr. Monica Vlad. Seara, când vii de la servi-ciu plimbă-te sau chiar aleargă circa 30 de minute în parc. Relaxează-te cu o baie caldă în care să adaugi 3-4 picături de ulei esenţial de trandafiri, lavandă sau iasomie. Vei avea un somn liniștit. 
4. Bea apă
Mărește consumul de apă sau de lichide naturale. “Apa îţi asigură buna funcţionare a creierului și a întregului organism. Pe lângă o digestie normală, vei transpira mult și vei elimina astfel, o mare parte din toxine. E bine să bei câte un pahar cu apă la fiecare oră. Sau… peste 2 l pe zi”, adaugă medicul.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentDoctorul de gardă
Articolul următorPSIHOLOGUL FAMILIEI