Decizia de a slăbi este luată de foarte mulți dintre cei ce s-au înfruptat cât de mult au putut cu deliciile din farfurie, de sărbători. Fie, schimbările aduse aspectului fizic sunt vizibile chiar și cu ochiul liber, fie o nevoie accentuată de revigorare a organismului îi îndeamnă să schimbe stilul alimentar. 

 

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 531, ediia print

Din păcate, majoritatea celor aflați în această situație se îndreaptă mai mult spre raftul cu fructe și mai puțin spre cel cu legume, căzând din nou în plasa… de zahăr! De ce este mai bine să bem suc de legume decât smoothie-uri de fructe, ne spune, în cele ce urmează, dr. Horațiu Albu, specialist în nutriția ortomoleculară și master în biologia moleculară a cancerului. Fructele conțin un anumit tip de zahăr, numit fructoză. Desigur, sunt o variantă excelentă de înlocuire a dulciurilor, pentru că spre deosebire de zaharoză, fructoza se absoarbe mai lent în sânge și are eliberare treptată de energie, făcând mai ușor de controlat glicemia. Fructele cu gust dulce, precum cireșele sau piersicile conțin mai mult zahăr decât cele cu gust astringent, cum ar fi lămâia. 

Trei porții de fructe pe zi ne feresc de diabet

„Consumul de suc de fructe bogate în zahăr poate crește foarte ușor glicemia, iar în momentul în care organismul uman primește o cantitate mai mare de glucoză, aceasta va fi depozitată în ficat și mușchi de unde este eliberată și consumată mai târziu, atunci când organismul are nevoie de energie. Lipsa fibrelor din sucurile de fructe dereglează nivelul de zahăr din sânge. Pe de altă parte, cercetările nutriționale au demonstrat faptul că trei porții de fructe zilnic ne feresc de diabet, însă consumul zilnic a unui pahar de suc de fructe crește riscul de diabet cu 24%. Fructele sunt foarte bune în alimentație, însă oamenii trebuie să fie conștienți de formele ascunse de zahăr, și așa consumat în exces de către populația României. Numai un român consumă anual 30 kg de zahăr. 75% din zaharuri se regăsesc în fructe, iar în legume în proporție de numai 25%. Desigur, vorbim de variantele neprocesate. De aceea, în curele de slăbire sunt mult mai adecvate sucurile de legume, decât cele de fructe”, spune dr. Horațiu Albu.

Cum se face cura de sucuri?

Specialiștii în nutriție ne recomandă o perioadă de adaptare de 7-10 zile, timp în care alimente precum carnea, ouăle, laptele să le eliminăm din alimentație progresiv. Urmează apoi cura de sucuri de legume propriu-zisă, caz în care se va renunța la alimente preparate termic precum și la brânzeturile fermentate. Sucurile sunt elementele de bază, fiind ușor de asimilat și antrenând o energie minimală pentru digestie. Principalul efect este axat pe trei direcții principale: detoxifiere, vindecare și refacere, astfel că după această cură corpul va fi mai curat pe interior, țesuturile inflamate își vor reveni prin acțiunea naturală a enzimelor din sucuri și se va instala refacerea celulară. 

„Am gândit acest kit de detox, kitul de cinci zile, pornind de la un principiu de bază: sucurile de legume, care sunt bazice, nu se combină cu sucurile de fructe, care sunt acide. De aceea, doar o zi din cele cinci este destinată consumului de suc de fructe, mai cu seamă cel de ananas, care are avantajul de a fi bogat în apă și vitamine A, B, C și E, dar și fosfor, mangan, iod, fier, calciu. Corpul se bucură timp de cinci zile de o infuzie de vitamine și minerale”, explică dr. Albu.

5 sucuri care ne ajută să slăbim rapid

  • Sucul de iarbă de grâu – clorofila din iarbă de grâu are capacitatea de a ajunge în țesuturi, pe care le poate reînnoi. Aceasta neutralizează toxinele din corp și detoxifică ficatul. În plus, contrabalansează nivelul zahărului în sânge.
  • Sucul de legume – datorită cantității mici de zahăr conținut de legume, sucul acestora este un excelent accelerator de slăbire. În plus, antioxidanții din structura lor și fibrele ajută procesul de digestie și ajută la pierderea kilogramelor în plus.
  • Sucul de sfeclă roșie – reglează cu succes oscilațiile de tensiune și detoxifică ficatul. Pe lângă acest lucru, stimulează sistemul imunitar și încurajează producția de globule roșii. Greu de crezut, dar sfecla roșie crește rezistența musculaturii în caz de efort fizic intens.
  • Sucul de ananas – se recomandă în combaterea obezității și vindecarea anemiei, ananasul fiind bogat în apă și vitaminele A, B, C și E, dar și fosfor, mangan, iod, fier și calciu.
  • Sucul de morcovi – principal efect în reducerea colesterolului, întărirea imunității și prevenirea bolilor de inimă. Totodată, vindecă cicatricile și detoxifică ficatul. Vitamina K din morcovi ajută la fixarea calciului în oase.

Sucurile de legume sunt un adevărat izvor de sănătate care aprovizionează fiecare celulă din corp cu elemente nutriționale esențiale. Principalul beneficiu oferit de consumul de suc de legume, pe lângă avantajul slăbitului rapid, este faptul că absorbția nutrienților se face mult mai rapid în sânge decât în cazul în care ar fi consumate legumele crude.