Linia preoreșenească 425 face acum legătura între CFR Progresul și Bumbăcăria Jilava

7 iunie 2017 – zi de mare bucurie pentru jilăveni, mai ales pentru cei care fac zilnic naveta spre și dinspre Capitală, la serviciu sau la școală. Pentru că, acum, după 15 ani de absență, ca urmare a încheierii Contractului de transport public între Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi Primăria comunei Jilava, Regia bucureșteană a introdus linia preorășenească 425, pe traseul cuprins între CFR Progresul și Bumbăcăria Jilava.

Articol apărut în ediția prin a Jurnalul de Ilfov, nr.355

Traseul liniei 425 – Şos. Giurgiului, Str. Ungureni, Str. Gării, comuna Jilava este deservit de două autobuze Mercedes Citaro, prevăzute cu aer condiționat, și cuprinde 11 stații: CFR Progresul, Nipon, N. Bălcescu, Pielorex, Arteca, Școala Generală nr. 1, Primăria Jilava, Gării, Școala Generală nr. 2, Puțul lui Ga­vril, Șoseaua de Centură, Bumbăcăria Jilava. În zilele de lucru ale săptămânii, din stația CFR Progresul, primul autobuz pleacă spre Jilava la ora 5.00 (la fel și sâmbătă și duminică), iar ultimul, la ora 22.05 (ora 22.00, sâmbăta și duminica. De altfel, pentru weekend, pentru a reține mai ușor programul, toate plecările din București sunt stabilite la fiecare ”fix” de oră). Dinspre Jilava (de la stația Bumbăcărie) spre București, primul autobuz al liniei 425 pleacă la ora 5.25 (în zilele de lucru, și la 5.30 în week-end) și ultimul la 22.30 (în fiecare zi a săptămânii). Prețul unei călătorii preorășenești este de 1,5 lei, iar abonamentele lunare costă: pentru o linie – 35 de lei, pentru două linii – 95 de lei, iar pentru toate liniile – 125 de lei.

Oaspeți importanți la eveniment

Pentru cursa inaugurală a liniei 425, la CFR Progresul au sosit oaspeți de seamă. Zona a fost curățată de gunoaie, măturată și stropită cu apă, în autobuze a fost pornit aerul condiționat, au fost aduse baxuri de apă plată – e drept că temperatura în acea zi a fost una potrivită mai degrabă lunii lui Cuptor, iar mașinile au fost gătite cu stegulețe ale României și Uniunii Europene. Primarul interimar al comunei Jilava, Mariana Dumitrescu, însoțită de senatorul PSD de Ilfov, Emanuel Botnariu și de reprezentanți ai PSD Ilfov și de consilieri locali din partea Partidului Social Democrat au ieșit în întâmpinarea primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, și a conducerii RATB, care și-au dorit să fie prezenți la eveniment. Trecând peste izul electoral al momentului, de altfel justificat (dată fiind organizarea, pe 11 iunie 2017 a alegerilor locale parțiale pentru funcția de primar al comunei Jilava, unde candidatul PSD înscris în cursă este actualul viceprimar cu atribuții de primar), rămâne de necontestat utilitatea demersului de reintroducere a liniilor preorășenești ale RATB în Ilfov, după ani buni de întrerupere. De altfel, directorul general al RATB, Adrian Sorin Mihail, ne-a declarat că, până la sfârșitul acestei luni, și în orașul Pantelimon vor circula autobuzele RATB.

Gabriela Firea a fost invitată în autobuz și s-a pornit spre Jilava. Pe traseu, autobuzul a oprit în stații, iar cei care au urcat au fost surprinși să vadă că au dat nas în nas cu oficialități. Dar nu s-au intimidat și i-au spus primarului comunei despre marea lor problemă – canalizarea. Ei au fost informați că problema a intrat pe drumul drept pentru rezolvare, după ce SC Apă-Canal Ilfov a preluat operarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare. Totodată, călătorii i-au mulțumit primarului general pentru implicarea directă pentru rezolvarea problemei transportului public, care acum este asigurat după un program bine stabilit, la un preț decent și, mai ales, în condiții de siguranță. La capătul liniei, la Bumbăcăria Jilava, lucrătoarele de acolo au cerut conducerii RATB să prelungească programul de funcționare cu încă o oră, ca să poată pleca spre case, cu autobuzul, de la schimbul II.

Deja 20 de linii preorășenești

Linia 425 a fost cea de-a 20-a linie preorășenească asigurată de RATB în Ilfov, iar numărul localităților pentru care Regia asigură transportul către și dinspre Capitală a ajuns la 15. Însă, pentru deschiderea procedurii de înființare a liniilor preorășenești, este necesară, în primul rând, o solicitare în acest sens adresată RATB de către primăria localității interesată să beneficieze de serviciul de transport. Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a creat deja cadrul legal, la sfârșitul lunii martie 2017, când a propus Consiliului General al Municipiului București, iar aceasta a aprobat proiectul de hotărâre de înființare a 56 de trasee între Capitală și diverse localități ilfovene.