Consiliul Județean Ilfov a demarat o campanie de reabilitare a infrastructurii rutiere care va cuprinde mai multe proiecte menite să asigure un trafic de bună calitate pe tot teritoriul județului. În acest scop, în această primăvară, vor începe lucrări de reabilitare atât a drumurilor județene, cât și a patru poduri din comunele Gruiu și Periș.
Articol apărut în nr. 440 al Jurnalului de Ilfov, ediția print
În acest context, așa cum ne-au obișnuit atunci când începe o lucrare nouă, responsabilii din cadrul CJ Ilfov au organizat o întâlnire a tuturor factorilor implicați în demararea proiectului de reabilitare a celor patru poduri de pe teritoriul comunelor Gruiu și Periș. Potrivit administratorului public al județului, Irinel Scrioșteanu, scopul acestor întâlniri este acela de a se asigura buna desfășurare a proiectelor, respectarea termenelor de execuție, precum și o calitate corespunzătoare a lucrărilor, cu un disconfort minim pentru cetățeni.
Lucrări de consolidare la standarde tehnologice ridicate
Așadar, vineri, 15 februarie, în sala de spectacole a Căminului cultural „Ștefan Iordache”, din Gruiu, au fost invitați să participe la o astfel de întâlnire reprezentanții beneficiarilor – primarii Ion Samoilă și Anghel Albu, din Gruiu, respectiv Periș -, precum și firmele care vor executa lucrarea și deținătorii de rețele de utilități care au dat avizele necesare pentru emiterea autorizației de construire.
„Astăzi avem de semnat patru contracte de execuție pentru reabilitarea a patru poduri din județ. V-am invitat aici cu scopul de a vă pune pe toți în legătură, în vederea unei colaborări viitoare cât mai bune și pentru eliminarea oricăror disfuncționalități. Dintre cele 4 poduri, unul presupune o lucrare mai complexă, mai deosebită, și anume podul de la Lipia, peste râul Ialomița, aflat pe drumul județean care face legătura între comunele Nuci și Gruiu. Podul, construit în anul 1970, a mai fost reabilitat prin anii `90, dar se află într-o stare care impune o intervenție de urgență și destul de amplă. Va fi singurul în care intervenția se va face cu închiderea totală a podului, dar există o variantă ocolitoare prin Balta Neagră. Precizez că reabilitarea sa presupune o tehnologie nouă, pe bază de benzi din fibră de carbon.
Consiliul Județean intră anul acesta, din punct de vedere al întreținerii și reabilitării drumurilor județene, într-o nouă etapă. Avem foarte multe lucrări pe drumurile județene, aproximativ 60 de kilometri, iar după finalizarea acestor lucrări, vom intra în starea de prevenție, care presupune evitarea apariției unor degradări ale structurii rutiere”, a explicat Irinel Scrioșteanu, la începutul întrunirii.
Durata de folosință a podurilor va crește semnificativ
Un alt pod, peste lacul Snagov, se află la ieșirea din comuna Periș spre Lucianca – jud. Dâmbovița și face legătura între DN1 și DN1A. Celelalte două poduri sunt în zona Mănăstirii Căldărușani, unul peste râul cu același nume, celălalt peste Valea Vlăsiei, pe drumul care leagă Moara Vlăsiei de Grădiștea, drum județean care va fi și el, la rândul său, modernizat și reabilitat. Cel de-al patrulea este peste râul Ialomița pe drumul care face legătura între Gruiu și Nuci.
„Podurile nu sunt într-un pericol absolut imediat, dar trebuie să intervenim pentru a nu ajunge în situația să le închidem și apoi să începem reabilitarea lor. Ele au un grad de uzură care ar mai fi permis utilizarea lor pentru o mică perioadă de timp, dar așa cum spuneam, mergem pe prevenție, cât mai mult, iar tehnologiile folosite vor permite o durată de folosință mult mai îndelungată, față de cea inițială a acestor obiective.
Sper să nu avem problemele cu care ne-am confruntat în cazul anumitor constructori care nu au respectat termenele și am fost nevoiți să le aplicăm penalități sau chiar să reziliem unele contracte de execuție și să cerem daune-interese. Există un contract asumat potrivit caietului de sarcini, avem mijloacele financiare prevăzute în buget, așa că nu văd nicio problemă să nu realizăm lucrările așa cum ni le-am asumat, în termenele ofertelor declarate câștigătoare. Costul lucrărilor de consolidare și reabilitare a celor patru poduri însumează 8 milioane de lei, iar termenele de execuție sunt de 6 luni. Executanții lucrărilor vor fi Style Construct și Romservice Construct, în asociere cu Consorțiul Ciro Menotti”, a mai precizat Irinel Scrioșteanu.
La rândul său, directorul executiv al CJ Ilfov, Constantin Călinoiu, a adăugat: „Podurile au fost expertizate, s-a realizat documentația completă, s-a ales varianta cea mai completă din punct de vedere al execuției lucrărilor, pentru că am zis să prelungim durata de viață a acestor poduri la peste 50 de ani.”
Primarii sunt mulțumiți de inițiativa CJ Ilfov
Beneficiarii acestui proiect, primarii celor două comune, au subliniat faptul că inițiativa CJ Ilfov este binevenită.
„Noi ținem să vă mulțumim, pentru că ați demarat acest proiect. Sper ca executanții lucrărilor să se încadreze în termenele prevăzute. Noi am reabilitat drumul prin pădure, către Balta Neagră, așa că nu va fi nicio problemă dacă închidem acel pod, pentru că varianta ocolitoare ajunge tot în centrul comunei Nuci. (…) Eu voi introduce o linie internă de microbuz care să facă legătura dintre Lipia și Gruiu, cu o jumătate de oră înainte de plecarea curselor STB. De asemenea, vom amenaja un capăt de linie la piciorul pasajului peste autostradă”, a spus Ion Samoilă, primarul comunei Gruiu
„Cert este că podul de la granița dintre Periș și județul Dâmbovița trebuia să intre în reparații, neapărat. Mulțumim că ați dat curs solicitărilor noastre. Din punctul nostru de vedere, acolo dacă se va lucra alternativ pe o singură bandă nu vom avea dificultăți în ceea ce privește traficul. Vom acorda întreg sprijinul nostru executantului. Mulțumim dlui. președinte Marian Petrache că s-a gândit și la infrastructura din Periș și doresc ca totul să se încheie cu succes”, a declarat, la rândul său, primarul Anghel Albu.