Elevii din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Dascălu beneficiază, începând cu luna martie, de o serie de activități atractive menite să îi determine să îndrăgească mai mult școala și să își îmbunătățească performanțele școlare, pentru că instituția de învățământ a dat startul proiectului ”Reușim împreună”, derulat prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat din fonduri europene.
Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 656, ediția print
Mai exact, Școala Gimnazială Nr. 1 din Dascălu face parte dintr-un grup de 22 de școli ilfovene care au reușit să obțină finanțare europeană cu ajutorul căreia să poată fi organizate activități care au ca scop reducerea abandonului școlar. Spre exemplu, grație proiectului demarat la Dascălu anul acesta, de două ori pe săptămână, elevii de gimnaziu beneficiază de pregătire remedială la disciplinele Limba și Literatura Română și Matematică, precum și de o masă caldă, iar feedbackul este unul pozitiv, atât din partea copiilor, cât și din partea părinților.
Potrivit prof. Teodora Curea, directorul instituției de învățământ, în primăvara anului 2022, Școala Gimnazială Nr. 1 Dascălu a depus cererea de finanțare, iar în luna septembrie a fost semnat Contractul de Finanțare cu Inspectoratul Școlar Județean Ilfov, valoarea nerambursabilă fiind de 692.482 lei. În perioada 2022-2025, Școala Gimnazială Nr. 1 Dascălu derulează activități în conformitate cu obiectivele proiectului, corelate cu obiectivele și activitățile schemei de granturi PNRAS: reducerea ratei de abandon școlar, creșterea ratei de finalizare a învățământului gimnazial, reducerea procentului elevilor care iau note sub 6 la Evaluarea Națională, îmbunătățirea proceselor de predare-învățare-evaluare prin formarea cadrelor didactice privind digitalizarea și strategiile pedagogice moderne, îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar și optimizarea rezultatelor școlare prin creșterea timpului de instruire alocat elevilor cu risc de abandon.
Grupul țintă este format din elevii claselor de nivel gimnazial în risc de abandon școlar, din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Dascălu. Grupul țintă a fost identificat pe baza unor criterii care au luat în calcul elevi cu prezență scăzută la școală, cu rezultate scăzute la învățătură, care au repetat cel puțin un an sau doi ani școlari sau care au un istoric școlar cu sancțiuni.
”În cadrul proiectului au fost propuse activități MATE (Mecanism de Avertizare Timpurie în Educație), de prevenire (dezvoltarea unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală, de combatere a violenței, acțiuni anti-bullying, de prevenire a consumului de droguri, activități de dezvoltare a abilităților socio-emoționale prin cursuri de comunicare 360º, dans modern și teatru, formarea cadrelor didactice), de intervenție (cursuri remediale și acordarea unei mese calde, activități extra-curriculare – tabără de vară și sprijin prin acordarea unor subvenții pentru rechizite). În cadrul activității de digitalizare a procesului educațional s-au făcut achiziții pentru dotarea cu echipamente inteligente a claselor și eficientizarea procesului de predare-învățare, cu scopul sporirii atractivității de instruire.
Școala Gimnazială Nr. 1 Dascălu își propune, astfel, ca la finalul celor trei ani de proiect, să obțină un climat școlar favorabil, atractiv pentru elevi, îmbunătățirea procesului educativ și reducerea ratei de abandon școlar”, ne-a declarat prof. Teodora Liliana Curea.
Perfecționarea cadrelor didactice
”Prin fișa de observare, ne-a reieșit un anumit procentaj de risc. În grupul țintă am inclus toți copiii de gimnaziu, dar masa caldă și activitățile remediale se adresează unui număr de 46 de copii care au fost depistați cu risc de abandon școlar. Aceștia urmează să meargă și într-o tabără în luna iulie. Prin proiect a fost posibilă și digitalizarea școli, adică achiziția de table interactive și laptopuri, iar în luna august vom organiza un curs de formare pentru cadrele didactice. Fondurile disponibile prin proiect ne permit și achiziționarea unor pachete educaționale, cu rechizite, pentru începerea anului școlar. Deoarece pentru acest capitol, avem disponibilă o sumă de 23.000 lei. Vrem să gestionăm astfel fondurile încât să oferim tuturor copiilor această subvenție pe parcusrul a trei ani școlari. În luna septembrie vom relua secreeningul, astfel că toții copiii vor fi reevaluați. Trebuie să îi ajutăm pe copii, iar prin toate aceste activități pe care le organizăm, încercăm să le demonstrăm că le suntem alături lor și părinților. Avem datorită proiectului un buget generos și, după cum decurg lucrurile, cred că vom ajunge la obiectivele la care ne-am propus. Copiii au devenit interesați, colaborează, își fac temele, își pun la punct anumite cunoștințe pe care nu le-au aprofundat la clasă. Noi sperăm să avem rezultate școlare cât mai bune. În 2021, procentul elevilor care au obținut note peste 6 la Evaluare Națională a fost de 90,48%, cu o rată a abandonului școlar de 7,15%”, ne-a mai spus prof. Teodora Curea. Aceasta a menținat că pentru acest an școlar, și-a propus scăderea ratei de abandon școlar la 5%, apoi, anul viitor la 4% și 3% în anul școlar 2024-2025.