”Se spune că, în următoarea perioadă, piaţa forţei de muncă din România va avea nevoie de circa un milion de IT-iști. (…) Cred că ar trebui creată o formă de învăţământ care să formeze tinerii printr-un program de învăţământ de scurtă durată, echivalent cu doi ani de facultate, de exemplu. Astfel, se pot crea programatori care să nu fie neapărat ingineri de calculatoare. Nivelul de competenţă al unui IT-ist care repară din când în când calculatoare la un oficiu poștal din provincie nu trebuie să fie atât de ridicat“, a explicat Adina Magda Florea, decanul Facultăţii de Automatică și Calculatoare din cadrul Politehnicii din București, instituţie de învăţământ care ”livrează“ circa 500 de absolvenţi în fiecare an. Și, de aceeași părere sunt și profesorii Facultăţii de Matematică și Informatică din cadrul Universităţii din București. „O soluţie ar fi dezvoltarea învăţământului liceal și postliceal în domeniu, pe baza unui parteneriat public-privat, care ar conduce la crearea unui corp de specialiști de nivel mediu și care ar satisface nevoia mare și în creștere, manifestată de companiile din domeniu, fie ele românești, dar mai ales străine, pentru acest tip de pregătire“, a explicat Victor Ţigoiu, decanul Facultăţii de Matematică.