◉ Mai multe etape pentru implementare
◉ Intergrare tarifară și pe alte linii
◉ Mai puțină poluare și timp mai scurt
Se intenționează realizarea integrării tarifare și pe alte linii, una dintre acestea fiind pe ruta către Ploiești, în interiorul judeţului Ilfov
Integrarea tarifară a trenurilor care fac legătura între Gara de Nord și Aeroportul ”Henri Coandă” București – Otopeni cu transportul public de suprafață și subteran (metrou) din București a devenit operațională, săptămâna trecută. Cu aceată ocazie, Nicușor Dan, primarul general al Capitalei a făcut o călătorie cu un tren de probă pe 4 dintre rutele feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 588
Cele patru trasee feroviare pe care a circulat trenul de probă au fost:
@ București Nord – Chitila – Buftea – Periş – Crivina şi retur;
@ București Nord – Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest;
@ București Vest – Vârteju – Jilava – București Progresu;
@ București Progresu – Jilava – Berceni – București Sud – București Sud Gr. Călători – Titan Sud – Bucureşti Sud Gr. Călători – Pantelimon Bucureşti Obor – Bucureşti Băneasa – București Nord.
Alături de primarul general s-au aflat vicepreședintele Consiliului Județean Ilfov, Ștefan Rădulescu, dir. gen. al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Vlad Ghițulescu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, dir. gen. CFR Călători, Traian Preoteasa, dir. gen. adj. CFR SA, Viorel Scurtu, dir. operațional CFR Călători, Marcel Litra, dir. gen. al Autorității de Siguranţă Feroviară Română – ASFR, George Micu, dir. Regionala CFR București, Cristian Ungureanu, reprezentanți ai unităților administrativ – teritoriale din Ilfov și specialiști ai Primăriei Capitalei pe domeniile transport, infrastructură și mobilitate.
Mai multe etape pentru implementare
”Pentru funcționarea trenului metropolitan, vom folosi în prima etapă infrastructura de cale ferată care există în jurul Capitalei, iar cu ajutorul Ministerului Transporturilor ne propunem să facem modernizările necesare și conectarea la celelalte mijloace de transport public. Ulterior, tot în colaborare cu autoritățile centrale, ne dorim să investim în achiziția de trenuri, în construirea de noi segmente și stații de cale ferată, pentru a extinde traseele pe care va funcționa trenul metropolitan. Susțin acest proiect pentru că e una dintre soluțiile importante pentru rezolvarea problemei traficului în București. (…) Am fost azi împreună cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov să vedem starea infrastructurii CFR din jurul Bucureştiului, lucrările interioare şi liniile care pleacă dinspre localităţile din jurul orașului, pentru a identifica etapele realizabile pentru a implementa trenul metropolitan sau metroul de suprafaţă Bucureşti.
Ştim cu toţii, Bucureştiul are o mare problemă de trafic sau de mobilitate. Soluţia la asta este transportul public de mare capacitate, iar acest lucru înseamnă fie metrou, fie metrou de suprafaţă sau tren metropolitan. Știu ce este de făcut, un prim pas a fost deja realizat, de astăzi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București”, a explicat edilul.
Intergrare tarifară și pe alte linii
Nicușor Dan a mai precizat că, în perioada următoare, sunt vizate mai multe linii pe care să se introducă integrarea tarifară, prima dintre acestea fiind pe ruta către Ploiești, în interiorul judeţului Ilfov, iar pentru celelalte linii sunt necesare anumite investiţii, cum ar fi staţii, semnalizări, etc, pentru care au fost deja făcute studiile de prefezabilitate.
Mai puțină poluare și timp mai scurt
”Odată cu implementarea tichetului unic CFR Călători – Metrorex – STB, am participat la un eveniment care vizează un alt proiect important pentru mobilitatea ilfovenilor. Am mers alături de primarul Capitalei, reprezentanții Asociației Transport Public București – Ilfov (TPBI) și alți oficiali într-o deplasare, cu un tren de probă, pe trasee care vor face parte din rețeaua de transport feroviar metropolitan. A fost necesar să vedem care este stadiul actual al infrastructurii feroviare, să putem identifica prioritățile de investiții. Scopul autorităților este ca proiectul viitoarei rețele de tren metropolitan pentru regiunea București – Ilfov să prindă contur în cel mai scurt timp posibil. Este un proiect a cărui implementare este de durată, însă este extrem de necesar pentru oameni. Regiunea metropolitană este foarte extinsă, iar Capitala, aglomerată de numărul mare de mașini. Astfel, traseele de tren metropolitan vor putea prelua o bună parte din transportul între București și Ilfov, precum și între diferite regiuni ale județului. Oamenii vor călători mult mai rapid și în siguranță. Exemple: Între Gara de Nord și Gara Buftea, trenul poate ajunge în 13 minute. Cu mașina, distanța aceasta ar putea fi parcursă, în funcție de trafic, chiar și într-o oră. De asemenea, între Gara de Nord și Aeroportul ”Henri Coandă”, timpul de deplasare poate fi redus la jumătate cu trenul, față de celelalte mijloace de transport. Atunci când va fi implementat acest proiect, vom beneficia de reducerea timpilor de călătorie, deplasare în siguranță și poluare mai scăzută în regiunea metropolitană”, a completat și Ștefan Rădulescu, vicepreședinte Consiliul Județean Ilfov.