@ Patru unități teritorial-administrative deservite, 100 km pătrați pentru intervenții, 30.000 de oameni în siguranță @ Viteza de reacţie face diferenţa între viaţă şi moarte!

La Domnești a avut loc, pe 11 august, inaugurarea unui nou și modern punct de lucru al Detașamentului de pompieri ”Bujoreni”, din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Dealul Spirii” București-Ilfov, eveniment la care au participat reprezentanți ai autorității locale, autorității județene, ai Prefecturii Ilfov, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode, secretarul de stat, șef al DSU, dr. Raed Arafat, Dan-Paul Iamandi, șeful Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, reprezentanți ai ISU București – Ilfov.

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 613, ediția print

 

Scopul înființării acestei subunități, subliniat de toți invitații oficiali, este acela de a contribui substanțial la protejarea comunităților și la micșorarea timpului de reacție în cazul unor situații de urgență. Amplasarea obiectivului (Intrarea Ficusului, nr. 4, Domnești) este apreciată ca una strategică, cu impact major în securizarea zonei din punct de vedere al rapidității misiunilor de salvare, al serviciilor prompte și al eficienței intervenției în situații de urgență.

Subunitatea de inter­venție este dotată cu autospeciale de intervenție, atât pentru stingerea incendiilor, cât și pentru acordarea primului ajutor medical și va gestiona intervențiile din unitățile administrativ-teritoriale Domnești, Clinceni, Ciorogârla și Bragadiru, pe o suprafață de 100 km pătrați.

30.000 de locuitori sunt, de acum, mai în siguranță

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a afirmat că subunitatea de pompieri din Domneşti va deservi o populaţie de peste 30.000 de locuitori. ”Furnizarea de servicii de calitate pentru cetăţeni este şi va rămâne un obiectiv prioritar al Ministerului Afacerilor Interne. Acest aspect presupune inclusiv dezvoltarea de parteneriate cu autorităţile publice locale pentru implementarea unor proiecte durabile pentru siguranţa comunităţii. Investiţiile în sedii moderne, în echipamente şi dotări performante sunt investiţii pentru o viaţă mai bună şi mai sigură în comunităţile care sunt deservite de structurile MAI. Punctul de lucru inaugurat în Domneşti, aflat în aria de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ”Dealul Spirii” Bucureşti-Ilfov, este un astfel de proiect, care va contribui în mod substanţial la protecţia comunităţilor prin scurtarea timpilor de reacţie în situaţii critice şi, implicit, la salvarea de vieţi omeneşti”, a declarat Lucian Bode. Acesta a adăugat că proiectul de la Domneşti poate fi luat ca model pentru cele 100 de subunităţi de pompieri, care se doresc a se construi în mediul rural. ”Proiectul nostru este să finanţăm din fonduri europene nerambursabile 100 de subunităţi de pompieri în mediul rural. Proiectul de la Domneşti poate fi luat ca model, ca proiect pilot. 400.000 de euro nu este o investiţie pe care să nu o putem suporta din fonduri europene pentru cele 100 de subunităţi la nivel naţional”, a mai afirmat Bode.

”Prin investiţia de la Domneşti, cei mai câştigaţi sunt cetăţenii, care au în proximitate o unitate de intervenţie care va contribui în mod decisiv la dezvoltarea serviciilor publice de urgenţă într-o zonă care se află într-o expansiune urbană şi industrială puternică. Valoarea acestei investiţii este cu atât mai mare cu cât ea acoperă o arie extinsă de intervenţie. Acest punct de lucru va avea repartizate patru unităţi administrativ teritoriale în zona de competenţă, pe o rază de acţiune de aproximativ 100 de km pătraţi şi va deservi o populaţie de peste 30.000 de locuitori”, a mai arătat ministrul, explicând că poziţionarea demografică a punctului de lucru va permite intervenţii prompte și în zona Autostrării Bucureşti – Piteşti, DNCB sau pe segmentul de Sud al viitoarei autostrăzi de centură a Capitalei – A0. ”Vorbim de o poziţionare strategică, care va avea un impact major şi va securiza întreaga zonă din punct de vedere al rapidităţii misiunilor de salvare.(…) În cazul de faţă, timpul de răspuns va fi unul semnificativ îmbunătăţit, fiind redus la aproximativ 10 minute faţă de 18 minute, cât este în prezent. De cele mai multe ori, viteza de reacţie face diferenţa între viaţă şi moarte”, a concluzionat oficialul.

Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma a felicitat Consiliul Local și Primăria Domnești, pentru intițiativă și a explicat, la rândul său, că ”acest centrul modern și foarte bine pus la punct va deservi localitățile Domnești, Clinceni și Ciorogârla, dar și Cartierul Latin din orașul Bragadiru. Până acum, în caz de incendiu în Domnești, interveneau echipe din București și de la ISU Giurgiu. Acum, intervenind chiar de aici, pompierii vor ajunge mult, mult mai repede la cei în nevoie. Când arde o locuință, chiar și câteva secunde fac diferența între viață și moarte. Din păcate, numărul intervențiilor crește de la an la an în această zonă. Dacă în 2017, pompierii au avut aici aproximativ 120 de intervenții, în 2020 au avut 250. Iar trendul continuă să fie crescător”, a spus Hubert Thuma. ”Vreau în mod deosebit să le mulțumesc pompierilor! Zi de zi, pentru noi și pentru siguranța noastră, pompierii înfruntă pericolul și necunoscutul. Ei sunt adevărații eroi!”, a transmis președintele CJI.

La rândul său, Simona Neculae, prefectul județului Ilfov, a transmis felicitări tuturor celor care au făcut posibilă realizarea acestui proiect și a urat succes în activitate echipajelor de pompieri.

Adrian Ghiță, primarul comunei Domnești: ”Un proiect important, care a reprezentat o prioritate pentru mine, plecând de la ideea de a crește și de a oferi siguranță cetățenilor”

”Cu voia Bunului Dumnezeu, prin voința noastră și a cetățenilor, cu ajutorul tuturor factorilor de decizie, astăzi a avut loc inaugurarea oficială a Centrului Operativ pentru Situații de Urgență Domnești, o investiție realizată de către Primăria comunei Domnești cu acceptul Consiliului Local Domnești. Un proiect important, care a reprezentat o prioritate pentru mine, plecând de la ideea de a crește și de a oferi siguranță cetățenilor. Această subunitate de pompieri are o structură P+1E, cu o suprafață construită de 545 mp, pe un teren de peste 1.200 mp, dotată cu echipamente, tehnică și mobilier modern la standardele impuse și va deservi atât comunitatea noastră, cât și localitățile învecinate. Va avea permanent la dispoziție, pregătite de intervenție: două mașini de pompieri și o mașină de salvare cu paramedici SMURD, 24/24 ore, 7/7 zile. Cheltuielile privind întreținerea centrului vor fi suportate din bugetul local”, a spus edilul.