consilierii județeni au aprobat mai multe proiecte de hotărâri
Pe 24 iunie, sub conducerea vicepreședintelui Consiliului Județean Ilfov (CJI), Cristina Manicea, a avut loc şedinţa ordinară a CJI, în care au fost aprobate mai multe proiecte de hotărâri și au fost aduse la cunoștința consilierilor județeni informări extrem de importante.
Ședința a debutat cu aprobarea ordinii de zi, care a cuprins 13 proiecte de hotărâri și, imediat după aceasta, s-a luat notă de încetarea de drept a mandatului fostului consilier județean Lucian Enache, ca urmare a demisiei acestuia.
Cel de-al doilea proiect, aprobat cu unanimitatea voturilor consilierilor, a vizat actualizarea Monografiei economico – militare a județului.
Numiri în funcție, prin vot secret
Au urmat o serie de proiecte pentru aprobarea cărora a fost nevoie de vot secret. Astfel, completarea componenței Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) a județului, cu membrii de drept – col. Bogdan Enescu, șeful Inspectoratului Județean de Jandarmi Ilfov și col. ing. Mihai Guță, șeful ISU ”Dealul Spirii” București – Ilfov – a primit 29 de voturi ”pentru”. La fel s-a votat și Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, în vederea organizării concursului pentru postul de director al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov și componența Comisiei de concurs și a Comisiei de soluționare a contestațiilor.
Tot 29 de voturi ”pentru” au primit numirile lui Florin Covaci în funcția de director al Serviciului Public de Pază Obiective de Interes Județean Ilfov și Cristian Gheorghe, în funcția de director al Căminului pentru Persoane Vârstnice Periș, însă pentru numirea temporară a Marianei Bucur în funcția de director al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov, trei consilieri județeni au votat ”împotrivă”.
Asociațiile finanțate prin SOCEC.NET, aprobate
În continuarea ședinței s-au mai aprobat Planul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ilfov de asigurare de resurse umane, materiale și financiare pentru gestionarea situațiilor de urgență în 2015 și lista asociațiilor finanțate prin intermediul proiectului SOCEC.NET – rețeaua economiei sociale și a contractului de subvenție standard.
Posturi noi, la Spitalul Județean
Următoarele proiecte de hotărâri supuse aprobării au fost legate de modificarea HCJI 85/2010 privind reorganizarea structurii organizatorice a aparatului Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanei a județului Ilfov, dar și de modificarea statului de funcții al Spitalului Clinic Județean de Urgență Ilfov. Pentru spital, statul de funcții s-a modificat prin adăugarea a 5 posturi noi la Laboratorul Radiologie și Imagistică Medicală, respectiv un post medic primar – competență în imagistică prin rezonanță magnetică, un post medic primar – competență în medicină nucleară, două posturi asistenți medicali principali radiologie și un post fizician principal, cu permis exercitare pentru medicină nucleară.
Împrumut BERD, garantat de CJI
Ultimele două proiecte de pe Ordinea de zi au fost legate, primul – de revocarea HCJI 28/2012 privind modificarea și completarea HCJI 116/2010 de modificare a HCJI 187/2009 privind aprobarea contribuției județului Ilfov prin Consiliul Județean Ilfov la proiectul ”Reabilitarea și modernizarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare din județul Ilfov, privind aprobarea garantării unei finanțări interne în valoare de 1.336.822 euro”, iar cel de-al doilea – pentru aprobarea garantării împrumutului reprezentând finanțarea externă rambursabilă de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), ce va fi contractat de către SC Apă Canal Ilfov SA, în vederea cofinanțării aceluiași proiect.
Un credit cu ”peripeții”
Mai exact, în primul caz este vorba de o hotărâre care nu și-a produs efectul. Pe scurt, în 2010, SC Apă Canal Ilfov SA a solicitat finanțare din fonduri europene, în cadrul POS Mediu 2007-2013, prin proiectul menționat și, urmare a acestui demers, s-a încheiat un contract de finanțare având ca părți semnatare Ministerul Mediului (autoritate de management), societatea ilfoveană (beneficiar) și ADIA Ilfov (ca entitate reprezentând autoritățile locale beneficiare indirecte ale investițiilor). În conformitate cu structura finanțării asumate, suma de 28.574.566 lei (puțin peste 6 milioane și jumătate de euro) aferentă valorii proiectului, alta decât cea eligibilă, trebuia asigurată prin credit. Și, în repetate rânduri, societatea a încercat contractarea unor credite prin licitații publice, procedura fiind lansată în SEAP de cinci ori, însă nu s-au depus oferte. În 2012, când a fost semnat contractul cu BCR-ul, CJI s-a angajat să garanteze 80% din împrumut, plus comisioanele și dobânzile aferente, 20% din acesta fiind garantat de către Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii. Creditul nu a fost până la urmă obținut.
De aceea, pentru a face rost de bani, în vederea derulării proiectului menționat, s-a negociat cu o altă sursă de creditare – respectiv BERD – garantul fiind CJI, pentru o finanțare rambursabilă externă de 28.600.000 de lei, cu o maturitate de 15 ani, precum și dobânzile și comisioanele aferente (ultimul dintre proiectele de hotărâre aprobate de către consilieri, în ședința din 24 iunie a.c.).
Probleme, în cartierul ANL ”Henri Coandă”
Punctul ”Diverse” a cuprins o serie de informări, prima dintre ele fiind legată de situația cartierului ANL, Henri Coandă (partea din perimetrul orașului Voluntari), unde lucrurile nu stau prea bine. Irinel Scrioșteanu, directorul de cabinet al președintelui CJI, Marian Petrache, a informat consilierii în legătură cu existența unor convenţii încheiate cu mai bine de 10 ani în urmă (de exemplu 1909/2004, încheiată între ANL și diferite autorități publice, prin care acestea din urmă îşi asumă obligaţia realizării împreună a reţelelor de apă şi canal şi a reţelelor de drumuri interioare de pe toată suprafaţa ansamblului. Însă aceste lucrări nu s-au putut executa, deoarece străzile se află pe teritoriul oraşului Voluntari și sunt proprietatea publică a judeţului. Iar Ilfovul nu a dispus de fondurile necesare realizării. Lucrurile trenează, locuitorii sunt nemulțumiți și au acționat în judecată Primăria Capitalei, dar și CJI. Pentru rezolvarea situației oamenilor de bună credință, care și-au cumpărat locuințe în acest cartier și pentru că, potrivit lui Irinel Scrioșteanu, Ilfovul nu va avea bani pentru realizarea acestei infrastructuri (costurile estimate fiind de circa 40 de milioane de euro, numai pentru zona ilfoveană), se intenționează inițierea unei hotărâri prin care consilierii să aprobe transferul proprietății terenurilor, de la Ilfov la București.
Altă informare a fost legată de o serie de sesizări ale Camerei de Conturi Ilfov, deficiențele semnalate fiind însă rezolvate, chiar înaintea termenelor prevăzute în documente.
La final, s-a discutat despre obligativitatea organizării și participării de către consilierii județeni, la cursuri de perfecționare.