Lodgy va fi un succes comercial, însă nu va depăși Duster sau Logan, previzionează oficialii Dacia-Renault. În jur de 100 de clienți din România au comandat mașina fără să o vadă fizic, bazându-se doar pe fotografii, iar în total circa 3.000-3.500 de persoane s-au arătat interesate să cumpere Lodgy, dar fără să plătească vreun avans, a declarat Daniela Copaciu, director de produs în cadrul Dacia, într-o conferință de presă organizată zilele trecute în Maroc, cu ocazia testelor pentru presa auto din România.
“Sper ca Lodgy să atingă volumul de vânzari al Duster sau Logan, dar nu cred totuși că se va întâmpla acest lucru. (…) Clienții vor decide cum va arata topul celor mai bine vândute modele”, a declarat unul dintre oficialii Renault, în Maroc. După cum spune Daniela Copaciu, în perioada 7-10 iunie va avea loc o acțiune tip porți des-chise pentru Dacia Lodgy, lună în care vor începe și livrările.
Motorizarea de 1,2 litri TCe pe benzină, turbo, de 115 Cai Putere (CP), va fi livrată către clienții din România începând cu luna septembrie.
Un Logan mai sofisticat
Lodgy are aceeași arhitectură generală ca și restul automobilelor construite pe platforma Logan, însă antifonarea este mai bună cu 30%, iar discurile de frană,disponibile doar pentru roțile din față, au un diametru de 280 mm. Puntea spate a Lodgy este preluată de la actualul Renault Kangoo, fiind deci diferită de cea de pe Logan MCV și Duster 4×2. În echiparea standard, inclusiv pentru piața românească, intră 4 airbag-uri. Printre echipamentele opționale interesante se numără scaunele față încălzite și sistemul multimedia MediaNav, care include navigație și conectivitate cu telefonul mobil. Sistemul MediaNav nu are unitate CD, ci USB și AUX. Oficialii Renault spun că au renunțat la unitatea CD pentru a putea oferi un ecran tactil mai mare. Tot opțional poate fi montat și sistemul de control electronic al stabilitatii (ESP). Referitor la ESP, oficialii Renault și Dacia au explicat de ce Lodgy vine fără ESP în standard, deși mașina a fost lansată după 1 noiembrie 2011, dată începând cu care orice nou model de automobil trebuie să aibă așa ceva chiar și pe versiunea cea mai cheală.
Dacia Lodgy a fost omologată în Franța anterior datei de 1 noiembrie 2011, astfel că această mașină “scapă” de obligativitatea echipării ei cu ESP în standard. Dacia Lodgy este produsă în Maroc, însă circa 15-20% din inginerie a fost făcută în România, iar 31 de furnizori din țară exportă către Maroc 270 de tipuri de piese.