Recentele succese obținute de corul de copii „Sunetul Muzicii” la festivalul „Mamaia Copiilor” ne-au îndreptat atenţia către fondatoarea grupului, compozitoarea Cristina Manoliu Săvulescu, încercând să aflăm de ce „Sunetul muzicii” deschide în fiecare an Festivalul „Mamaia Copiilor”, de ce corul a fost imaginea Patriarhiei Române şi a Inspectoratului Şcolar Ilfov, de ce a cântat la Bruxelles pentru politicienii lumii şi multe altele.
Ce înseamnă un premiu la Festivalul „Mamaia Copiilor”?
„Acest festival este etalonul şi ţinta copiilor artişti. Când plecăm la drum, plecăm într-o necunoscută, nu ştim niciodată în ce formă este copilul în ziua concursului. Sunt tot felul de încercări până să reuşeşti să faci un lucru, întotdeauna la sfârşitul unui concurs un ochi râde şi unul plânge. Râde pentru cei care au câştigat, plânge pentru cei care nu au reuşit sau nu au putut participa. Căci avem şi astfel de situaţii, copii foarte buni pentru care nu s-au găsit sumele necesare deplasării la Mamaia. Ne pregătim cu un an înainte de Marele Festival. Sunt multe alte festivaluri de copii care ne ajută să evoluăm, în care copiii se obişnuiesc cu publicul, cu emoţiile, astfel ştim unde trebuie să corectăm şi vedem partea de care suntem mulţumiţi. Toate apariţiile copiilor din Sunetul muzicii sunt un tot, copiii cântă şi dansează, avem un coregraf profesionist, pe Simona Deaconescu”.
„Le dau copiilor tot ce ştiu eu. Nu am contracte cu ei”
Cristina Manoliu Săvulescu este o căutătoare de comori şi înţelegându-şi misiunea, profesoara de canto şlefuieşte tinere talente cu o îndârjire rară. Dar cum face asta?
„Le dau copiilor tot ce ştiu eu, nu am limită. Şi eu şi celelalte persoane din echipă suntem generoase, mergem pe principiul că trebuie să dăruieşti pentru a avea rezultate. Secretele mele, căpătate în timp de la profesorii mei de canto, trebuie să meargă mai departe iar cei care au urechi de auzit, le vor prelua şi le vor face să fie minunate şi mai departe. Deşi s-a vehiculat, eu nu am contract cu niciun copil. Mergem pe 19 ani de la înfiinţarea Sunetului Muzicii şi nu am făcut niciodată vreun contract cu un copil. Copiii mei nu sunt legaţi de mine printr-un contract, suntem doar legaţi unii de alţii de dragostea de muzică, avem un contract sufletesc, mă implic în evoluţia lor ca şi cum aş fi mama lor”, spune Cristina Manoliu Săvulescu.
Credinţa este esenţa
Şi totuşi, mai este ceva….
„Copiii de la Sunetul Muzicii merg la biserică de sărbători, se spovedesc şi se împărtăşesc, merg şi cântă priceasne şi colinde, au parte şi de o educaţie creştin ortodoxă, sunt, cred eu, mai frumos pregătiţi pentru viaţă. N-ai cum să elimini partea spirituală din viaţă, secretele rezultatelor noastre nu ne aparţin, întotdeauna realizez că Dumnezeu a făcut o minune cu noi prin faptul că am primit atâtea premii. N-ai cum să elimini esenţa, credinţa este esenţa. La biserică faci deosebirea între bine şi rău. Cum să te rupi de Biserică? Totul se face cu multă renunţare de sine şi multă trudă. Alături de copii sunt şi părinţii lor”, povesteşte Cristina Manoliu Săvulescu.
Totul? Chiar aşa de unde a pornit totul?
„Totul” a pornit în 1994 de la Corbeanca de la familia Cristian şi Manuela Ţânţăreanu care au început acest cor de copii care purta atunci numele de „ Corul de copii Corbeanca”. Familiei Ţânţăreanu i s-au alăturat întâi primăria din Corbeanca şi apoi cea din Baloteşti. Acum, sub protecţia celor două primării, corul „Sunetul Muzicii” merge mai departe. Actualii şi foştii primari au avut mare grijă pentru ca activitatea corului să nu se oprească odată cu schimbarea culorilor politice.
Cristina Manoliu Săvulescu a fost eleva Maestrului Laurenţiu Profeta care i-a orchestrat toate albumele de muzică religioasă pentru copii şi de colinde. Înainte de a fi profesor de canto, a fost artist în festivaluri şi turnee iar imprimările din acea perioadă au fost făcute ani de zile în studioul lui Adrian Ordean. Acum Cristina Manoliu Săvulescu şi Sunetul muzicii lucrează cu maestrul Jolt Kerestely şi fiul acestuia, Andrei Kerestely care se ocupă de partea de sunet. Ani de zile, Cristina Manoliu Săvulescu nu a avut o clasă a ei, o încăpere în care să facă repetiţii. Ani de zile i-a sunat pe copii anunţându-i în ce clasă vor face repetiţiile. Ani de zile (cam 18 ani) Cristina Manoliu Săvulescu a făcut naveta între cartierul bucureştean Berceni şi comuna Corbeanca, cărând casetofonul şi schimbând 5-6 mijloace de transport. Ani de zile Cristina Manoliu Săvulescu a muncit cu credinţă pentru copii. Până într-o zi, când, inspectorul şcolar general Ion Cornaciu a aflat ce face. Iar „Generalul” a dat dispoziţii imediate. „Singura persoană care nu m-a dus cu vorba este Ion Cornaciu. A trimis în două zile tâmplari care au refăcut o clasă, m-a întrebat ce parchet vreau, ce culoare să aibă pereţii.”
Aşadar, ce înseamnă „să reuşeşti în viaţă”? Unii aleg conturi pline, alţii maşini, alţii să facă naveta…Eterna luptă: material versus spiritual.
Sunetul Muzicii în deschiderea Festivalului Mamaia Copiilor 2013 cu un Moment In Memoriam George Grigoriu, soliști: Ana Trandaf, Ana Pistol, Andreea Marinescu, Camelia Cicodeică, Ana Stănciulescu, Gabriela Stoian, Teodora Ciorgodă, Teodora Popescu, Natalia Moise, Andu Mladin, Andreea Eftimie, Denisa Snagoveanu, Iorgu Luca.
PREMIILE SPECIALE IN MEMORIAM GEORGE NAGHI: solist: Luca Adrian Iorgu, piesa: Un canar și doi motani
PREMIUL SPECIAL, acordat de Opera Comică pentru Copii, solistă: Ana Stănciulescu, piesa: Rugă pentru El
PREMIUL SPECIAL, acordat de Radio România Regional, soliste: Ilinca Dinu și Natalia Moise, piesa: Cip cirip
PREMIUL III, acordat de Vanimar S.R.L. Constanţa: solistă: Daria Crișan, piesa: Rămâi cu mine
PREMIUL II, acordat de Histria Group International, soliști: Daria și Rareș Crișan, piesa: Copii de cristal
PREMIUL I, acordat de Primăria municipiului Constanţa, soliste: Denisa Snagoveanu, Andreea Eftimie și Teodora Popescu, piesa: Fetelor
Marele Trofeu al Festivalului « Mamaia Copiilor », Trofeul “AUREL MANOLACHE” la Secţiunea de Creaţie, acordat de Consiliul Judeţean Constanţa, soliste : Ana Stănciulescu și Teodora Ciorgodă, piesa: Samba-e