Marele Premiu al Spaniei de Formula 1, de duminică, de pe circuitul de la Montemelo, din apropiere de Barcelona, este așteptat cu precădere de două echipe: McLaren, victorioasă în Australia, graţie lui Jenson Button, și Red Bull, care a permis lui Sebastian Vettel să reînnoade șirul victoriilor, în Bahrein. Este a 5-a manșă a Campionatului mondial, dar prima în Europa din acest sezon, după 4 curse exotice, din toate punctele de vedere, câștigate de 4 piloţi diferiţi: Button și Vettel, așadar, dar și Fernando Alonso (Ferrari), în Malayezia, și Nico Rosberg (Mercedes), în China. În ce privește nivelul performanţei, constant pentru McLaren în calificări și în cursă, în creștere pentru Red Bull, mai ales în cursă, cele două favorite sunt dincolo de discuţie. Aceasta, în vreme ce Ferrari, care a câștigat printr-un miracol la Kuala Lumpur, și Mercedes, care uzează mult pneurile Pirelli, par un pic în urmă. ‘Din toate circuitele de Mare Premiu, Barcelona este cel mai bine cunoscut, întrucât petrecem acolo mult timp pentru eseuri în ultimii ani’, explică dublul campion mondial en-titre, învingător anul trecut în Catalonia. ‘În general, o mașină care funcţionează bine la Barcelona, în plan aerodinamic, va merge peste tot. Am lucrat bine pe configuraţia necesară la Barcelona, săptămâna trecută la Mugello, dar am avea încă o serie de reglaje de făcut, ajungând la locul Marelui Premiu al Spaniei’, a adăugat Sebastian Vettel, acum în fruntea campionatului piloţilor în urma victoriei sale la Bahrein. În timp ce McLaren conta în debutul sezonului european cu un mic avans asupra Red Bull, ca beneficiu al eseurilor de iarnă reușite, echipa austro-engleză condusă de Christian Horner are acum fruntea celor două clasamente.’Cred că piloţii noștri, ca și inginerii noștri apreciază provocarea tehnică extrem de delicată pusă de acest circuit’, zâmbește Martzin Whitmarsh, Team Principal la McLaren, ale cărei monoplasuri nu au câștigat decât o singură dată în Catalonia în ultimii 10 ani, graţie lui Kimi Raikkonen (2005). ‘Aici, toate reglajele sunt la limită, echilibrul mașinii trebuie să fie atât de precis, încât orice imperfecţiune este determinantă. Dacă totul merge bine, vom avea o după-amiază plătucă, dacă nu este un coșmar de-a lungul întregii curse’, adaugă englezul, pentru care ‘gestiunea pneurilor’ va fi ‘o bătaie de cap în plus’, într-un climat european ‘tipic’. Cei doi piloţi ai săi sunt de acord. Button vorbește de diferenţe ‘foarte mici’ și de ‘echilirul mașinii încă mai decisiv decât în altă parte’. Hamilton, care nu a câștigat, încă, în acest sezon, evocă ediţia 2011, când l-a ‘împins pe Sebastian (Vettel) până la sosire’ și are încredere în noua sa MP4-27, ‘mai bună’ decât monoplasul dinainte. Dacă, așa cum prevăd tenorii de la McLaren și Red Bull, această cursă este foarte strânsă, graţie, alegerii pneurilor, între soft și hard, o combinaţie propusă pentru prima oară în acest sezon, ceilalţi trei membri ai TOP 5 vor avea șansa lor, într-un moment sau în altul. Ferrari și Mercedes au câștigat deja în 2012, dar Lotus încă nu, o echipă care a completat podiumul la Bahrein după un Vettel imperial. Romain Grosjean a făcut, la Mugello, cel mai bun timp al eseurilor săptămâna trecută, în Lotus E20, iar coechipierul său Kimi Raikkonen a fost cel mai rapid la Barcelona, la începutul lunii martie, la ultimele încercări hibernale. Pariurile sunt deschise.