Potrivit unui studiu al GfK, intitulat “internetul și decizia de cumpărare”, majoritatea românilor aleg alte mărci de produse decât cele la care se gândeau inițial după ce se documentează pe internet. Conform aceluiași studiu, 84% dintre utilizatorii români de internet de la oraş doar au luat în considerare pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii online, iar alți 57% dintre cei chestionaţi au declarat că şi-au cumpărat alte mărci după ce s-au documentat pe internet. Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti (70%). Cercetarea GfK arată că internetul a fost prima sau a doua sursă de informare pentru produsele cumpărate în fiecare dintre industriile analizate: financiar, telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice, turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii auto.