Administrația orașului a demarat un amplu proiect de modernizare a DN4

Administrația orașului Popești-Leordeni este permanent preocupată să deruleze investiții menite să ajute la fluidizarea traficului din localitate, concomitent cu creșterea gradului de siguranță, atât pentru conducătorii auto, cât și pentru pietoni.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 645

Un obiectiv important pentru orașul Popești-Leordeni este modernizarea DN4, ceea ce implică o lucrare foarte amplă, atât din punctul de vedere al complexității lucrărilor, cât și ca valoare a investiției.

Primarul Petre Iacob a subliniat că în contextul obiectivului permanent de modernizare a infrastructurii rutiere, administrația are în vedere și refacerea tramei stradale, proiect pentru care, la nivel local, a fost aprobat un acord de parteneriat cu CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), care are în vedere modernizarea DN4, pe tronsonul București – Cartierul Danubiana.

”Încercăm să normalizăm în primul rând trotuarele, iar toate cablurile vor fi băgate subteran. CNAIR ne-a promis sprijinul pentru a duce la bun sfârșit această investiție. Este un proiect foarte important, pentru că permite reglementarea traficului rutier într-o zonă importantă pentru intrarea în Capitală. În momentul acesta, avem o bandă de mers, dar intenționăm să lărgim drumul la două benzi pe sens. Se va face un sens giratoriu în fața primăriei, pentru care am obținut toate avizele. Am ajuns la un consens cu CNAIR care ne permite să ne ocupăm de organizarea procedurilor de licitație, iar astfel, proiectul ar putea fi pus în practică mult mai repede. Sunt investiții vitale, necesare pentru orașul nostru, pentru fluidizarea traficului, plus că vrem să reglementăm partea de circulație pietonală. În momentul acesta, pe anumite porțiuni, se circulă cu dificultate, pentru că nu există trotuare în acele zone. De aceea, dorim să normalizăm circulația, pentru a oferi și prin aceste amenajări un trai decent și sigur”, a mai precizat primarul Petre Iacob.

Potrivit primarului Petre Iacob, modernizarea DN4 se va face de la km. 7, reprezentând  intrarea în orașul Popești-Leordeni, până la km. 11, în zona Cartierului Danubiana, care se află foarte aproape de Centura Capitalei.

Un oraș cu un trafic rutier tot mai aglomerat

”Pentru modernizarea DN4, proiectantul ­ne-a oferit două soluții, iar cea agreată a fost soluția nr. 1, care include o frezare, o lărgire a părții carosabile. Se va ajunge astfel la o lățime de aproximativ 12 metri pe carosabil. La momentul actual nu este reglementată și se întâmplă foarte multe accidente. La prima impresie, se crede că pe acest drum sunt două benzi pe sens, dar de fapt este o singură bandă pe sens, iar din această cauză apar evenimente nedorite. Ne dorim să reglementăm și ­printr-o lărgire a drumului, ca să creăm și un spațiu adecvat pentru două benzi pe sens, și prin marcaje. Sensul giratoriu se va afla la mijlocul drumului, în zona unde se află primăria actuală, la intersecția Str. Leordeni, Str. Școlii, la Piața Sf. Maria. La sensul giratoriu, vor funcționa și cel puțin două semafoare, pentru că încercăm să fluidizăm traficul, având în vedere că orașul este în plină dezvoltare și a crescut numărul de mașini, dar s-a mărit și zona industrială. Am ajuns oficial orașul din Ilfov cu cel mai mare număr de locuitori. Mai exact, după recensământ, ni s-a comunicat că avem 55.000 de locuitori”, a precizat edilul.

Lucrarea va avea o singură expropriere, în zona sensului giratoriu, fiind necesară o suprafață suplimentară de teren, care va fi cedată de Mega Image, pentru amenajarea circumferinței sensului giratoriu.

Primarul a menționat că sensul giratoriu amenajat la Cartierul Danubiana de Ministerul Transporturilor , prin CNAIR, se va păstra, pentru a asigura o cât mai bună fluidizare a traficului rutier. ”Întotdeauna, un sens giratoriu ajută, un semafor ar bloca traficul. Prin acest proiect încercăm să creăm și alveole pentru autobuzele care tranzitează orașul, pentru a evita blocarea traficului când acestea opresc. Există o soluție în documentația DALI și vedem și la proiectare cum punem în aplicare soluția dată de proiectant”, a mai spus primarul.

Modernizarea va include și consturirea rețelei pluviale care lipsește în prezent pe DN4.

”Va fi așadar o lucrare amplă și complexă. Tocmai din această cauză încercăm să accesăm orice sursă de finanțare, pentru că valoarea proiectului este de aproximativ 100 milioane de lei, adică mult peste valoarea bugetului orașului și necesită, așadar, un efort financiar foarte mare, dar foarte necesar”.