Ești nemulțumit de medicul sau de asistenta care te îngrijește pe patul de spital? Serviciile medicale sau condițiile din unitatea sanitară în care ajungi să fii tratat lasă de dorit? Sună la Telefonul Pacientului și spune-ți nemulțumirea!
În doar un an de când funcționează linia telefonică destinată pacienților 0800.800.242, peste 1.000 de români au semnalat dificultățile pe care le-au întâmpinat în unitățile sanitare publice. Aproximativ 60% dintre pacienții care și-au spus nemulțumirile la Telefonul Pacientului sunt persoane cu vârste cuprinse între 50 și 85 de ani. Restul, între 18 și 50 de ani. Majoritatea pacienților care au cerut ajutor au afecțiuni cardiace, psihice, cancer de colon, hepatic, pulmonar, depresii, diabet, hepatita B sau C, ciroză hepatică, tulburări tiroidiene, auditive, talasemie majoră și scleroză multiplă. Ce au semnalat aceștia? „Vorbim de situații grave în care pacienții sunt obligați să-și plătescă analizele la fiecare cură de chimioterapie pe motiv că statul decontează numai un set de analize. De asemenea, mulţi pacienţi au semnalat faptul că li se percepe coplată, în ambulator, pentru efectuarea curelor de chimioterapie”, a spus Radu Gănescu, președintele Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice miercuri, într-o conferință de presă.