Prima adiere a vântului schimbării în învățământul ilfovean a început cu un laborator de istorie ultra-modern la Clinceni, iar acum, sute de proiecte de acest fel așteaptă să fie puse în practică. Condițiile de învățământ cresc de la o zi la alta, rămâne ca și elevii, dar și părinții să conștientizeze importanța educației. 

La ”Liceul Sportiv Clinceni”, de altfel primul și singurul cu această specializare din Ilfov, învață 600 de elevi și preșcolari, aici funcționând de fapt un campus de învățământ preuniversitar, mai precis o grădiniță plus clase 1 – 12. Unitatea de învățământ  dispune de o bază materială solidă, foarte multe terenuri de sport, laboratoare și săli de clasă moderne. ”Perla Coroanei”, ca să zicem așa, este însă laboratorul de istorie, unic prin concept și dotări la nivel de Ilfov și chiar de Capitală. Ce îl face unic? Faptul că metoda de predare se bazează pe un sistem integrat IT, mai precis laptop, video proiector, ecran de proiecție, sistem audio-video, televizor și imprimantă pentru fișele de lucru. Astfel, pentru elevi, o banală oră de istorie devine un prilej de, să-i zicem așa, distracție educativă. Aceștia, în funcție de tematica zilei respective, urmăresc la televizor sau videoproiector diverse filme sau documentare științifice iar la final scriu pe fișele de lucru  tot ce au reținut din cele văzute și auzite. 

Ideea și punerea în practică a acestui mod de predare, îi aparține profesorului Ion Cornaciu, actualul Inspector General al Inspectoratului Județean Ilfov (ISJ). ”Faptul că multe cadre didactice au făcut și fac parte din echipe care lucrează la diverse proiecte dar niciunul nu  și-a făcut propriul proiect, care să vizeze propria activitate, m-a făcut să dau un exemplu personal. Prin urmare, am scris proiectul, în 2011, și l-am prezentat atât con-ducerii liceului dar și primarului Adrian Budeanu. Şi cum conducerea de atunci a liceului a avut rezerve față de inițiativa mea, primarul localității mi-a acordat tot sprijinul, alocând, prin Consiliul Local fonduri pentru mobilier și aparatura necesară. Cu aportul, elevilor, părinților și al meu, am reușit să avem în acest laborator o colecție numismatică impresionan­tă, o parte etnografică și una de ceramică, toate raportate la istoria acestor meleaguri. Iar acum, rezultatele se văd. Interesul elevilor pentru istorie  a crescut și, implicit, notele obținute la lucrări și examene. Acum, pentru că am arătat că dacă se vrea, se poate, foarte mulți profesori au urmat exemplul, în momentul de față fiind înregistrate peste 400 de proiecte care au fost prezentate la primării, centralizate și raportate la Consiliul Județean”.