CJ Ilfov anunţă că DJ 401A va fi cel mai modern drum din România!

@ Nodul Intermodal de la Moara Vlăsiei și MSP rămân proiecte strategice de dezvoltare care, imediat ce se vor realiza, vor pune Ilfov pe harta lumii!

”(…) Am stabilit împreună cu managerii de investiții liniile bugetului județean pe 2020. Acum, că bugetul național a fost aprobat, noi venim cu o listă de propuneri care vor fi duse la capăt în Ilfov și care demarează anul acesta. Ce facem? Începem dezvoltarea rețelei de canalizare și alimentare cu apă în peste 20 de localități. Practic, vom rezolva această problemă în tot județul racordat la operatorul Apă-Canal Ilfov. Licitațiile sunt deschise, așteptăm aprobarea alocării sumelor de la Comisia Europeană, și vorbim de 360 de milioane de euro”, a anunțat președintele CJI Ilfov, Marian Petrache.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 484

”Începem construcția Măgurele Science Park (MSP), 50 ha de parc de cercetare și dezvoltare, în jurul laserului cu cea mai mare putere din lume, un Centru de Transfer Tehnologic, Incubator de Afaceri, care este deja deschis, și un Cafe – Tech, un spațiu relaxant pentru întâlniri și brain storming, la o cafea, dar și un Muzeu al Viitorului.

Începem construcția Nodului Intermodal de la Moara Vlăsiei, care va interconecta transportul și depozitarea mărfurilor pe cale rutieră, pe calea ferată, spre Portul Constanța și Aeroportul Otopeni.

Bineînțeles, ­aceste par­curi industriale și știin­țifice vor necesita con­strucția de noi drumuri județene, care sunt deja prevăzute în plan. (…) Aproape toate sunt reabilitate sau modernizate de curând. Mai exact 350 km, din 450 km în total. Doar anul trecut am reasfaltat sau modernizat cu trotuare și piste de biciclete 100 km de drum. Cu excepția DJ 401A, drumul de la Vidra la Domnești. Am avut ghinion cu neserioșii de la TELOR, pe care i-am penalizat și cu care nu o să mai lucrăm vreodată! Luna aceasta vom relua procedura, după ce am refăcut proiectul tehnic, și vă garantez că, după ce îl terminăm, va fi cel mai modern drum din România și va lansa trendul pentru următorii 30 de ani. DJ101, drumul de la Balotești la Grădiștea, este în licitație și încep lucrările în această primăvară, imediat ce ne va permite vremea.

Avem, de asemenea, proiecte de extindere și modernizare la Spitalul de Obstetrică-Ginecologie din Buftea și la Spitalul Clinic Județean de Urgență Ilfov.

Pregătim și suntem acum în faza de a aproba strategia finală cu experții Comisiei Europene pentru Planul Județean de Gestionare a Deșeurilor. De aceea, vă rog să reciclați și să adunați gunoiul în saci diferiți, așa cum vă vom arăta într-un ghid simplu și practic. Fără ajutorul dumneavoastră, acest Plan nu va avea nicio șansă. Ce vrem să facem? Să eliminăm gropile de gunoi, să le închidem efectiv, iar deșeurile să fie duse în depozite închise ermetic unde vor fi distruse sau vor fi reciclate. Și, DA – Nu va mai mirosi urât și nu va mai fi infestat solul!

Acestor proiecte li se adaugă cele 97 de contracte de asociere cu localitățile din Ilfov, pentru care am acordat finanțare de aproximativ 20 de milioane de euro, la solicitarea primarilor, în funcție de necesitățile comunităților. Lucrările (în general de modernizare a drumurilor comunale sau a străzilor din orașe, amenajarea parcurilor, școlilor și grădinițelor) sunt finalizate sau în curs de finalizare. (…) Vă mai spun doar atât: pentru pregătirea acestor investiții, după o întâlnire cu ministrul de Finanțe Florin Cîțu, urmează pe 22 și 23 ianuarie întâlniri la Comisia Europeană cu șeful Politicilor Regionale pentru România, Carsten Rasmussen. Aceste întâlniri au ca scop asigurarea finanțării necesare investițiilor din județ”, a anunțat Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov.

Construcția Nodului Intermodal București-Ilfov, de la Moara Vlăsiei, intră în linie dreaptă

Reamintim că, în octombrie 2019, președinte CJI a semnat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (realizat de TPF Inginerie SRL, iar valoarea contractului este de 3.582.650,09 lei fără TVA) privind construcția Nodului Intermodal București-Ilfov, punct de legătură pentru relația cu Aeroportul Otopeni, cu Autostrada București – Brașov și viitoarea Autostradă A0, care va înconjura Capitala. Evident, nu trebuie uitată legătura feroviară atât pentru transportul de persoane, cât și pentru cel de marfă. Toată dezvoltarea de aici va face accesul mai facil și spre Portul Constanța. 

Nodul Intermodal București-Ilfov va cuprinde: două terminale cargo (feroviar și rutier), un parc logistic (spații pentru depozitarea mărfurilor) și posibil stație CFR pentru călători (în cazul în care terminalul nu va fi făcut în Aeroport). După realizarea Studiului de Fezabilitate, urmează realizarea proiectului tehnic și atribuirea lucrărilor de execuție. Construcția efectivă este estimată a începe în anul 2021, iar calculele din acest moment indică o investiție totală de peste 150 de milioane de euro (din care 80 de milioane euro doar pentru parcul logistic). Autoritățile județene caută variante pentru obținerea de fonduri nerambursabile. Nodul Intermodal va fi amplasat la Moara Vlăsiei, iar Andrei Filip, primarul localității, a explicat că a pus la dispoziție pentru proiect 110 hectare de teren.

Un hub de inovare, la Măgurele!

La fel ca Nodul Intermodal, un alt proiect strategic este realizarea Parcului Științific Măgurele. Un proiect pentru dezvoltarea economică a județului prin cercetare și inovare. Un complex de afaceri care va cuprinde spații de birouri, spații de producție și de transfer tehnologic, un centru de conferințe și chiar și un … Muzeu al Viitorului. 

Măgurele ­Science Park este cel mai îndrăzneț proiect al CJI, care va pune județul Ilfov pe harta lumii, în ceea ce privește economia inovativă. Măgurele Science Park are trei membri fondatori: CJI, Primăria Măgurele și Institutul de Fizică și Inginerie Nucleară “Horia Hulubei”, iar recent a aderat la proiect și Universitatea București și Universitatea Politehnica din București.

Potrivit ultimelor in­formații primite de la CJI, în prezent se face evaluarea ofertelor pentru realizarea proiectului tehnic. Va urma licitația pentru lucrările de execuție, care se apreciază că vor debuta în toamna acestui an, iar construcția efectivă a Parcului Științific Măgurele va dura trei ani. Parcul științific va putea valorifica descoperirile făcute cu cel mai puternic laser din lume, Extreme Light Infrastructure Nuclear Physics, cu ajutorul cercetătorilor de la Institutul de Fizică și Inginerie Nucleară ”Horia Hulubei”, la care se adaugă expertiza specialiștilor din cele două universități. Măgurele Science Park va deveni un hub de inovare la nivel european, oferind expertiză, competențe, acces la forța de muncă ultra calificată și mediul de dezvoltare necesar afacerilor bazate pe inovare și transfer tehnologic.