Prima mare sărbătoare a Noului An Bisericesc este Nașterea Maicii Domnului. Biserica Ortodoxă Română a rânduit ca praznicul împărătesc să aibă loc pe 8 septembrie. În toate lăcașele de cult ortodoxe din țară, credincioșii au asistat la slujbe speciale închinate Născătoarei de Dumnezeu.
Cu inimile curate, credincioșii din toate colțurile țării, au cinstit-o și au preamărit-o pe Maica Domnului, Cea care îi păzește, îi ocrotește și le răspunde negreșit rugilor adresate. De la pruncii veniți pe lume de numai câteva luni, până la enoriașii trecuți bine de prima tinerețe, creștinii s-au umplut de harul divin, la cinstirea Sfintei Fecioare Maria. Aproape din zorii zilei, lăcașele sfinte au devenit neîncăpătoare pentru mulțimile de enoriași evlavioși, veniți a se împărtăși cu bucuria praznicului Nașterii Maicii Domnului. Marea sărbătoare închinată Prea Bunei și Prea Curatei Fecioare Maria, a deschis larg ușile sufletelor credincioșilor, care s-au rugat și au adus prinos de recunoștință Născătoarei de Dumnezeu, izvorul mântuirii pogorât din ceruri.
Preacurata Fecioară, calea către viața duhovnicească
Maica Domnului joacă un rol fundamental pentru mântuirea noastră, a tuturor. Prin faptul că a acceptat voia Domnului și a luat în pântece pe Mântuitorul lumii, L-a născut și mijlocește permanent între noi și Fiul Sfânt, ne ajută să pătrundem și să sporim în viața duhovnicească.
Cea mai curată dintre sfinți
“Între sfinți, Sfânta Fecioara Maria ocupă locul cel mai de cinste, fiind mai presus de toate puterile îngerești și atingând cea mai înaltă treaptă a desăvârșirii omenești. Cinstirea pe care Biserica o dă Sfintei Fecioare Maria se numește supravenerare sau supracinstire, spre deosebire de cinstirea acordată sfinților, care se numește venerare. Sfânta Biserică o numește “Împărăteasă” și “Doamnă”, mărturisind că este “mai cinstită decât heruvimii și mai mărită, fără de asemănare, decât serafimii”, deoarece s-a învrednicit să fie aleasă de Dumnezeu ca Maică a Fiului Său”, spune preotul Cezar Vasiliu.
Dumnezeu a prețuit-o pentru viața neprihănită
Păcatul a venit în lume prin neascultarea Evei și a lui Adam de cuvântul Tatălui Creator. Mântuirea omenirii avea să vină printr-o femeie, mai exact, prin Preacinstita Maică a Domnului. De altfel, Dumnezeu a și anunțat lumea că mântuirea va veni prin femeie: “Dușmănie voi pune între tine și femeie, între sămânța ta și sămânța ei: aceasta îți va zdrobi capul, iar tu îi vei înțepa călcâiul” (Facerea 3, 15). Așadar, Fecioara Maria a devenit Eva cea nouă. Iar pentru viața neprihănită pe care a ales să o trăiască, Dumnezeu Însuși a prețuit-o, alegând-o ca Maică a Fiului Său dintre toate femeile din lume.