Procurorii anticorupţie au făcut, joi, mai multe percheziţii la firmele Romstrade şi Blue Air, deţinute de Nelu Iordache, într-un dosar privind posibile deturnări de fonduri europene, pentru lucrările de pe autostrada Arad – Nădlac.
Conform primelor da­te, Nelu Iordache s-a asociat cu o firmă portugheză pentru lucrările la segmentul de autostradă Arad-Nădlac, dar, din cauza unor neînţelegeri, firma portugheză a sesizat mai multe instituţii, printre care şi Comisia Europeană. Prejudiciul preliminar este estimat la suma de şase milioane euro, bani pe care Iordache i-ar fi deturnat către compania low-cost Blue Air, pentru achitarea preţului unor avioane, dar şi pentru cumpărarea unor terenuri.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.
Directorul general al CNADNR, Mircea Pop, a afirmat că motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de întârzierile în execuţie, proiectul fiind în prezent la stadiul de 20%, faţă de 70%, cât ar fi trebuit. Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de 39 kilometri. Primul lot a fost adjudecat de asocierea româno-por­tughe­ză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construçao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro. CNADNR a mai reziliat un contract încheiat cu o asociere din care face parte compania Romstrade, pentru reabilitarea unui tronson al DN 6, Alexandria-Craiova. Contractul încheiat cu asocierea Romstrade – Ezentis Infraestructuras – Euroconstruct Trading 98 viza reabilitarea DN 6, lot 2, pe o porţiune de aproape 53 de kilometri.
Romstrade a fost fondată în anul 1994, cu un capital social de 16.151.800 lei, repartizat între cei doi asociaţi – Nelu Iordache, cu 76% şi Gheorge Cruceru, cu 24%. Romstrade a înregistrat, în 2011, un profit de 2,6 milioane de euro, adică jumătate din cel obţinut în 2010, potrivit Forbes Romania. În urmă cu doi ani, cifra de afaceri a companiei a fost de 134 milioane de euro.
În 2009, Rom­strade era cel mai mare constructor local, având un profit de peste 31 milioane de euro şi o cifră de afaceri de 268 milioane de euro. În 2011, Romstrade avea peste 1.600 de salariaţi.
Nelu Iordache a figurat, în ediţia 2011 a Topului Forbes 500 miliardari, pe locul 28, cu o avere de 150 milioane de euro.