CFR Călători vine în sprijinul persoanelor cu dezabilități
Societatea Națională de Transport Feroviar CFR Călători sprijină pasagerii cu mobilitate redusă. Mai exact, reprezentanții companiei vor oferi, la cerere, servicii gratuite de asistență acestor persoane aflate în imposibilitatea de a se mișca rapid pe peroane și în garniturile de tren pentru a-și ocupa locurile rezervate.
Societatea Națională de Transport Feroviar CFR Călători pune la dispoziția pasagerilor cu handicap și celor cu deficiențe, angajați ai companiei care să-i ajute în situațiile delicate la care ar putea fi expuși de la intrarea în gară până la urcarea în tren. Potrivit CFR Călători, în 29 de gări și 82 de trenuri InterRegio puse în circulație pe rutele interne și internaționale, persoanele cu mobilitate redusă beneficiază de gratuitate pentru următoarele servicii:
- îmbarcarea și debarcarea persoanelor în scaun
- cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoțitor, prin soluții diferite adaptate fiecărui caz în parte;
- însoțirea în incinta gării și până la îmbarcare și însoțirea de la coborârea din tren până la ieșirea din gară a persoanelor nevăzătoare, cu deficiențe de vedere sau de auz și a persoanelor cu probleme neurologice.
Cine beneficiază de asistență în gări?
Nu orice persoană cu probleme grave de sănătate poate beneficia de asistență gratuită în gări. Categoriile de persoane cu mobilitate redusă care pot solicita aceste servicii sunt:
- pasageri cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile,
- pasageri nevăzători, cu dizabilitate motorie, cu deficiență de auz, cu deficiență de vedere sau cu o problemă neurologică.
Uite, cum se obțin serviciile gratuite!
Pentru a beneficia de aceste servicii, pasagerii trebuie să completeze un formular tip, cu minimum 48 ore înainte de plecare (conform Regulamentului CE nr. 1371/2007 al Parlamentului European și al Consiliului). Solicitanții trebuie să precizeze toate detaliile necesare cum ar fi, datele de identificare, dizabilitatea, serviciile de care au nevoie, datele trenului de plecare/sosire și datele trenului de legătură. Formularul de cerere a serviciilor de asistență precum și a rezervărilor de locuri este disponibil atât online pe site-ul companiei www.cfrcalatori.ro, cât și la punctele de vânzare ale CFR Călători.
Reține!
Informații suplimentare cu privire la accesul călătorilor la asistență în gări, se găsesc pe pagina de internet a companiei. De asemenea, se pot cere detalii amănunțite și direct de la reprezentanții Birourilor de Relații cu Publicul sau sunând la telefon 0731.99.09.87, de luni până duminică în intervalul 8.30 – 19.30 sau prin e-mail la adresa prmcentral@cfrcalatori.