La sfârșitul lunii octombrie, a fost semnat, în prezența președintelui Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma și a primarului orașului Buftea, Gheorghe Pistol, contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare (VO) Buftea. Antreprenorul austriac Porr Construct SRL are la dispoziție 281,17 milioane de lei (fără TVA) și 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție) pentru finalizarea contractului. Construcția acestei noi Variante de Ocolire (5,77 km) este finanțată prin Programul Transport (PT) și va asigura conexiunea cu DN 1A.

Articol apărut în ediția print a jurnalul de Ilfov, nr.728

”Începem construirea Centurii Buftea! A fost semnat contractul! Firma câștigătoare are la dispoziție 34 de luni pentru proiectare și execuție. Este vorba despre Varianta Ocolitoare a orașului Buftea, cu o lungime traseu de 5,77 km, iluminat public, două parcări, 3 pasaje rutiere (pasaj peste calea ferată București – Ploiești, pasaj peste DJ 101, pasaj peste drum betonat) și 3 intersecții. Valoarea contractului este de 281,17 milioane de lei, fără TVA, iar banii vin din Programul Transport 2021-2027. Este un mare pas înainte, un drum extrem de important care va fluidiza traficul. Am cerut oficial construcția acestui drum pentru că știu foarte bine situația din zonă. Acest drum va asigura conexiunea cu DN 1A. Deblocăm astfel Ilfovul, dezvoltăm Ilfovul! Numai împreună! Le mulțumesc colegilor mei, primarului din Buftea Gheorghe Pistol, directorului general CNAIR, Cristian Pistol, secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu”, a comentat președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma. 

La rândul său, Irinel Scrioșteanu a detaliat proiectul anunțând că în cele două parcări prevăzute a se realiza se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și utilarea acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice, se va realiza un sistem de colectare și scurgere ape și cele 3 pasaje rutiere vor avea următoarele lungimi – cel peste calea ferată București – Ploiești (81,90 m), cel peste DJ 101 (84,90 m), iar cel ce se va realiza peste drumul betonat (36,10 m). În cazul celor 3 intersecții la nivel,  oficialul  a menționat că este vorba despre o intersecție giratorie VO Buftea x A0 (începutul variantei intersectează DN 1A la km. 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al Autostrăzii Bucureștiului (A0)), intersecția VO Buftea x DN 1A, la km. 21+700, utilizând Str. Metalurgiei și intersecția (nod rutier) cu DJ 101. 

”Centura Buftea (VO Buftea) va contribui la separarea traficului local de traficul de tranzit care traversează orașul Buftea și vine în completarea următoarelor investiții de infrastructură de transport pe care le desfășurăm în zonă: pasajul Mogoșoaia, lărgirea la 4 benzi a DN 1A între Parc Mogoșoaia și DNCB (Drumul Național Centura București), Autostrada Bucureștiului (A0), Drumul Radial 4 – Nord Expres (DR4). Mă bucur că acest antreprenor se va ocupa de realizarea Centurii Buftea, întrucât am colaborat și colaborăm, în continuare, la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în mai multe proiecte de drumuri. Am finalizat deja două proiecte împreună înainte de termen, și anume – primul lot din Autostrada Sibiu-Pitești și legătura dintre DN  5 și Vama Giurgiu (sectorul de drum considerat autostradă nemțească, pentru că este făcut exclusiv cu suprafață carosabilă din beton), iar aceste lucruri îmi dau încredere că vom avea o colaborare foarte bună și pentru acest obiectiv. Investiția se realizează la solicitarea și cu sprijinul Consiliului Județean Ilfov, prin președinte Hubert Thuma și Primăriei Buftea, prin primarul Gheorghe Pistol”, a declarat Irinel Scrioșteanu. 

”VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1A (km. 17+100) cu orientarea Nord, ocolind pe partea de Est Complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la Est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A. (…) Potrivit caietului de sarcini, Varianta Buftea are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lățime de 18,6 m din care 14 m carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2×0,75 m, zonă mediană de 1,6 m cu separator median din beton New Jersey și două parcări. Exproprierile se vor face pe 320.000 mp, 13% fiind terenuri neagricole și 87% terenuri agricole.  (…) Am desemnat astăzi (n.r. – 8 decembrie) constructorul Variantei de Ocolire Buftea. Porr Construct SRL, care a câștigat acest contract, are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor (10 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Traseul acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va porni de la km. 17+100 al DN 1A, va ocoli pe partea de Est Complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la Est de localitatea Buftea, paralel cu DN 1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ 101, magistrala 300 a CFR și va face joncțiunea cu DN 1A (la km 21+700) prin Strada Metalurgiei”, afirma Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, în decembrie 2023.