Adam Opel AG îşi extinde activităţile de sponsorizare din prima ligă germană de fotbal. La sfârşitul lunii iunie, producătorul a semnat parteneriate premium cu clu-buri din “Bundesliga”, precum Fortuna Düsseldorf, Bayer 04 Leverkusen, Freiburg şi ­Mainz FSV SC 05, începând din sezonul 2012/2013. Cam­pioana actuală a Ger­maniei şi echipa de Liga Campionilor, Borussia Dortmund, este de acum un nou partener de mare profil. Mai mult, antrenorul lui Dortmund, Jürgen Klopp, va repre-zenta Opel ca şi ambasador de brand.

Acordul de cooperare cu clubul câştigător al Champions League în 1997 şi de opt ori campion german se bazează pe o serie de acţiuni care merg dincolo de sponso-rizarea convenţională. Activităţile includ publicitate pe panouri de exterior, precum şi în revista stadionului Borussia Dortmund, “Echt”. Opel oferă în plus vehicule de transport, ca o facilitate pentru jucători şi oficiali, disponibile pentru angajamentele publice şi pentru utilizarea de zi cu zi.

Opel – pionier în sponsorizarea ­sportului ­internaţional

Noile parteneriate înseamnă o revenire în calitate de sponsor al sportului în Germania. Până în anul 2002, Opel a fost considerat ca fiind unul dintre cei mai de suc-ces sponsori în fotbal şi în sport din Europa. În anii nouăzeci, marca a fost sponsor al FIFA şi UEFA, precum şi partenerul cluburilor FC Bayern München, AC Milan, Paris Saint-Germain, IFK Göteborg şi al echipei naţionale a Olandei. Opel a avut un acord de doisprezece ani cu Bayern Munchen, între 1990 şi 2002. La acel moment, com-pania se axa în mod special pe sporturi cu mingea, care în afară de fotbal includeau baschet, handbal, hochei, tenis şi tenis de masă.