@ Antreprenorul a preluat amplasamentul, organizează șantierul și demarează lucrările
”Am făcut și ultimul pas înainte de începerea lucrărilor. Am obținut autorizația de construire de la Primăria Sectorului 1, pentru organizarea de șantier, inclusiv asigurarea utilităților, pentru investiția «Pasaj Mogoșoaia pe Centura București, peste DN 1A»”, a anunțat, recent, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 495
Apoi, pe 9 aprilie, reprezentanții CNAIR, ai Ministerului Transporturilor, Primăriei Mogoșoaia și ai antreprenorului – STRABAG SRL, se deplasau la intersecția DN Centura București cu DN 1A pentru predarea amplasamentului către antreprenor, în vederea demarării lucrărilor de construcție. Până la începerea efectivă a acestora, antreprenorul va face organizarea de șantier și se va aproviziona cu materialele necesare. Contractul pentru proiectarea și construcția pasajului de la Mogoșoaia este în valoare de 32.259.665,70 lei fără TVA. Obiectivul de investiții este situat pe Centura București, între km 66+540 – km 67+340 și include rampa de urcare și rampa de coborâre, pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 și breteaua de acces 8. Durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor (de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor și de la predarea amplasamentului către antreprenor). Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Promisiunile prind contur
”Așadar, lucrările vor începe imediat după ce antreprenorul va face organizarea de șantier și se va aproviziona cu materialele necesare execuției. Consider că este foarte important ca șantierele României să rămână deschise, ca lucrările să înceapă la termenele stabilite și să continue – acolo unde este cazul, dar cu Vă reamintesc că am promis că, în 2 ani, vom finaliza cele 5 pasaje (Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni) și Autostrada de Centură București A0, mai precis cele 3 loturi de pe A0 Sud, în 3 ani. A început numărătoarea inversă! În zona Capitalei este primul şantier de anul acesta. Pe zona Bucureşti – Ilfov este primul şantier care se deschide. Urmează şi altele. Vrem să dăm un semnal tuturor constructorilor din ţară că menţinem şantierele şi vrem să multiplicăm şantierele pentru a susţine economic România să nu intre într-un declin major. Menţinerea şantierelor deschise la nivel guvernamental reprezintă o prioritate”, a declarat Irinel Scrioșteanu, prezent, alături de primarul comunei Mogoșoaia, Paul Precup, la acțiunea de predare a amplasamentului către antreprenor.
La rândul său, edilul din Mogoșoaia a mulțumit tuturor celor implicați. ”A fost un efort colectiv, dar sunt bucuros că am reușit să depășim toate obstacolele. Este meritul incontestabil al noii conduceri a Ministerului Transportului care, într-un termen relativ scurt, a reușit să deblocheze situația și să obțină avizele necesare. (…) Odată ce construcția pasajului se va finaliza, și calvarul nostru, al mogoșoienilor, va înceta. Traficul va fi fluidizat și noi nu va mai trebui să pierdem ore bune în trafic”, a precizat primarul comunei Mogoșoaia, Paul Precup.
Ovidiu Barbier, directorul general adjunct al CNAIR, a explicat că, ”într-un final, după foarte multe situaţii care au dus la întârzieri, pasajul Mogoşoaia este începând de azi, 9 aprilie 2020, în termen de execuţie. Vorbim despre o lucrare importantă, ce duce la decongestionarea traficului în zona intersecţiei cu DN1 A a Centurii. Aici erau cozi de aproximativ 1 km, 1 km jumătate în fiecare seară, cel puţin. Lucrarea este câştigată de un constructor cu care am vorbit înainte şi care are toată determinarea pentru a o termina mai repede decât termenul de finalizare din contract. Este vorba de 24 de luni începând de azi. Suntem bucuroşi astfel să observăm că şi într-o perioadă în care toată lumea stă acasă – şi bine face – încercăm noi să mişcăm puţin lucrurile din punct de vedere economic, pentru că toată această situaţie va duce la o perioadă extrem de grea post această pandemie“, a spus Barbier. Oficialul CNAIR a dat şi el asigurări că pe şantiere au fost luate măsuri de protecţie împotriva riscului de infectare a muncitorilor cu noul coronavirus. Întrebat dacă se fac verificări în privinţa respectării acestor măsuri, Barbier a răspuns: „Noi avem oricum pe toate şantierele partea de consultanţă, care are şi acest lucru ca sarcină importantă“. „Constructorii în sine fac eforturi pentru a caza muncitorii în condiţii foarte bune, avem constructori care îi cazează şi în hoteluri, adică toată lumea încearcă să facă tot ce poate ca să şi mişcăm lucrurile din loc, dar şi să avem un nivel de protecţie adecvat“, a spus acesta. Întrebat de ce a fost necesar să fie deschis acest şantier acum, în plină pandemie de coronavirus, Barbier a explicat că în această perioadă traficul este mai redus, ceea ce este de mare ajutor. „În această perioadă avem un trafic redus, cu toate că sunt perioade din zi în care observăm că traficul are nişte niveluri destul de importante, însă ne ajută foarte mult acest aspect şi profităm că vremea e foarte bună şi, cu măsurile de protecţie necesare, oamenii pot să lucreze fără probleme pe aceste şantiere. Probabil că în această perioadă suntem cam singurii care putem să spunem că mişcăm puţin mai mult din punct de vedere economic. Ne bucurăm de un sprijin şi am schimbat puţin şi mentalitatea companiei (CNAIR – n. r.) de a lucra cu constructorii. În fiecare săptămână, în fiecare zi de joi, avem o videoconferinţă cu toţi constructorii de pe toate şantierele mari, astfel încât să putem identifica toate problemele care apar şi să le putem rezolva în timp util. Şi un aspect destul de important este faptul că, după o perioadă destul de lungă în care au fost probleme şi sincope mari cu plăţile vizavi de constructori, am ajuns la situaţia, zic eu, deosebit de bună în care mai mult de 5-6 zile nu stă la plată o factură pentru constructori. Este foarte important pentru ei“, a explicat, potrivit Agerpres, Ovidiu Barbier.