„Săptămâna prevenirii infracționalității”, la Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni

În perioada 26 septembrie – 2 octombrie, Poliția Română a organizat, la nivel național, acțiunea denumită „Săptămâna prevenirii infracționalității”. Așa cum îi glăsuiește și titlul, polițiștii români au efectuat activități pentru a stăvili și preveni fenomenul infracțional, în toate domeniile, dar și acțiuni de informare a cetățenilor cu privire la modul în care pot evita să devină victime ale acestui fenomen.

Cel mai mare aeroport al României este unul dintre punctele fierbinți pentru traficul aerian din țara nostră, prin volumul imens de călători care tranzitează această poartă aeriană. Un loc în care, din acest motiv, se pot întâlni situații dincolo de limita legii. Printre acestea, cel mai des semnalate evenimente de acest gen sunt furturile de și din bagaje sau activitățile de taximetrie ilegală. De aceea, Serviciul de Poliție Transporturi al Aeroportului Otopeni este mereu în alertă, pentru a depista și preveni orice încălcare a legii în acest domeniu.

 

Prevenirea, obiectivul nr. 1

Prevenirea, însă, a in­­­fracțiunilor este mereu în atenția polițiștilor de la Serviciul Transporturi al aeroportului. Pentru că, este mult mai important să eviți producerea unor astfel de evenimente, care provoacă ­mari neplăceri pasagerilor, decât să acționezi ulterior pentru depistarea și prinderea infractorilor. De aceea, polițiștii de la Transporturi au în vederea organizarea permanentă a unor acțiuni care să stopeze infracționalitatea pe te­­­ritoriul aeroportu­lui. Săp­­­tămâna prevenirii in­fracționalității, des­fă­șu­ra­tă în perioada amintită, vine să se adauge în mod firesc activității poli­țiștilor din acest serviciu.

 

Se constată o scădere a infracționalității, pe aeroport

Despre activitatea polițiștilor pe care îi conduce ne-a vorbit comisarul șef Marian Dinulescu, comandantul Serviciul Transporturi de la Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni. „La noi, ac­ti­­vitățile preventive se des­fășoară permanent. Cu atât mai mult, în această săptămână, când le-am intensificat. În cazul depistării unor nereguli, desigur, se iau și măsurile legale care se impun. Astăzi (27 septembrie – n.r.), în cursul dimineții, în colaborare cu Serviciul Rutier al IPJ Ilfov și cu specialiștii Registrului Auto Român și a celor de la Biroul Român de Metrologie Legală, am organizat o acțiune de control a celor care desfășoară activități de taximetrie în zona aeroportului și respectarea prevederilor Legii 38/2003. Au fost verificate documentele taxime­triștilor, existența licenței de transport taxi, buna funcționare a aparatului de taxare și starea tehnică a mașinilor. Acum urmează să efectuăm o activitate de difuzare a unor pliante cu sfaturi pentru călători în privința modului în care trebuie să-și supravegheze bagajele și cum să evite furtul lor, sau furtul unor obiecte de valoarea din interiorul acestora, dar, mai ales, în contextul situației internaționale din ultima vreme, să nu abandoneze sau să lase nesupravegheate bagajele, pentru că riscă să fie ridicate de Serviciul Antitero al aeroportului”, ne-a spus comisarul șef Dinulescu. Tot el ne-a mai spus că, datorită măsurilor întreprinse de Poliția Transporturi din cadrul Aeroportului Otopeni, se constată o scădere semnificativă a infracționalității în zona de activitate a serviciului, în special în ceea ce privește furturile de și din bagaje. „În acest sens, organizăm periodic controale inopinate asupra angajaților companiilor de handling și supraveghem cu atenție activitatea acestora”, a adăugat comandantul Serviciului Transporturi de la Otopeni.

 

„Nu lăsați bagajele nesupra­vegheate!”

Așadar, acțiunea poli­țiștilor de la Transporturi a început în jurul orei 15.00, oră la care traficul de pasageri din aeroport este foarte intens. Am însoțit echipa de polițiști formată din ag. Iulia Georgiana Prună, ag. Andreea Maria Ionuțaș, ag. Delia Burcheci, ag. șef adj. Marian Ovidiu Buneci, ag. șef adj. Silviu Pîrlău, ag. șef pr. Daniel Moroianu, pe tot parcursul acestei activități. Ei au abordat un număr mare de călători, cărora le-au înmânat pliante care cuprind 11 sfaturi cu privire la modul în care aceștia trebuie să se îngrijească de propriile bagaje, au răspuns la întrebările acestora și le-au oferit informații suplimentare. Ei i-au sfătuit pe pasageri  să-și ți­nă sub observație, în permanență, bagajele, să nu pună în acestea obiecte de valoare (bani, bijuterii, aparatură electronică, telefoane mobile, alte obiecte de valoare etc.) și să le îmbrace în folie de plastic, pentru ca, astfel, să îngreuneze accesul în interior. Toți călătorii s-au arătat foarte receptivi la sfaturile polițiștilor, unii dintre ei mărturisind că nu cunoșteau anumite reguli de securitate a bagajelor.

 

A fost o acțiune încununată de succes, care se va repeta fără doar și poate, periodic, o activitate menită să ofere siguranță și liniște celor peste 11 milioane de pasageri care tranzitează, anual, această poartă aeriană.