Primăria Buftea a reuşit în numai trei luni, ceea ce vechea echipă aflată la conducerea oraşului n-a fost în stare să rezolve în patru ani de zile: readucerea R.A.T.B. în Buftea, ca unică soluţie de moment pentru rezolvarea problemei transportului de navetişti pe ruta Buftea-Bucureşti.
Astfel, linia 460 se reînfiinţează, cu un nou nume, 460 bis, pentru a nu se confunda cu Linia 460, deja existentă şi operaţională.
În fapt, este vorba despre o line dedicată NUMAI buftenilor. Autobuzele care asigură transportul pe Linia 460 bis nu vor avea staţie pe raza teritorial-administrativă a comunei Mogoşoaia, pentru a nu se suprapune fluxurile de călători. Aşadar, dacă te afli în Mogoşoaia şi vrei să vii în Buftea, sau să mergi în Bucureşti, va trebui să aştepţi un 460 simplu, care să oprească în staţie.
Şi pentru doritorii de navetă gratis avem o veste proastă: supracontrolul va fi o chestiune de zi cu zi, pentru eradicarea fenomenului călătoriei fără bilet, deoarece dacă fiecare călător îşi va plăti costul biletului, efortul comun al oraşului, recte al primăriei Buftea, pentru subvenţionarea transportului de călători, va fi maxim redus.
Până la această oră, ştim că preţul unei călătorii este de 2 lei pentru un adult. Vor beneficia de reducere copiii, persoanele cu handicap şi pensionarii, însă numai la abo-namentele de călătorie.
Traseul aprobat deja de cătreR.A.T.B. este:
Sens Bucureşti
Laromet-Cimitirul Străuleşti -Doi Cocoşi-Buziaş-Bd. Petrila-C.F.R. Centură-Ferma Avicola-Buciumeni-Drumul Războieni-Drumul Ciocăneşti-Poşta-Liceul Dumitru Dumitrescu-Oraş Buftea.
Sens Buftea
Oraş Buftea-Liceul Dumitru Dumitrescu-Poşta-Drumul Ciocăneşti-Drumul Războieni-Buciumeni-Ferma Avicola-C.F.R. Centură-Bd. Petrila-Buziaş-Doi Cocoşi-Cimitirul Străuleşti-Laromet.
Transportul se va realiza cu autobuzele din dotarea R.A.T.B, carevor circula la un interval de 45 minute în zilele lucrătoare şi 80 de minute în weekend şi în zilele de sărbătoare.
Această soluţie este viabilă până în aprilie 2013, când licenţa de operator deţinută de Millenium Trans va expira, iar primăria Buftea se va putea înscrie la licitaţia în vederea obţinerii licenţei proprii pentru această rută.
În funcţie de traseul hârtiilor prin diferitele birouri din afara oraşului Buftea, primăria Buftea, prin vocea primarului Gheorghe Pistol, care este şi iniţiatorul acestor de-mersuri privind reintroducerea R.A.T.B. în Buftea, se speră ca încă din această toamnă autobuzele să fie o realitate.
„Îmi pare nespus de rău, deşi nu este din vina mea, că nu am reuşit să reintroduc autobuzele pentru bufteni încă de la începutul anului şcolar. Ştiu cât de mult ar fi contat aceasta pentru navetişti, dar în special pentru elevi şi studenţi.”, a declarat primarul Gheorghe Pistol.