@ Dimineața, coada de localnici care doresc să plece spre București începe din dreptul Primăriei Berceni, se întinde spre Centură, iar parcurgerea a circa 5 km de drum durează mai bine de o oră

@ Administrația locală a identificat soluții alternative și se bazează și pe sprijinul UAT învecinate

Strada Valea Lungă din comuna Berceni, cea care asigura ieșirea directă la Rompetrol spre Centura București, a fost afectată de traseul Autostrazii A0 București Sud lot 1 și închisă, ceea ce a creat mari blocaje în traficul rutier din zonă, nemulțumind, pe bună dreptate, locuitorii comunei, în lipsa altor variante alternative de ieșire sau acces din și în localitate. Motiv pentru care, administrația locală a încercat, și a și reușit, găsirea unor soluții salvatoare.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 675, ediția print

Spre exemplu, în încercarea de a găsi variante alternative de trafic, autoritatea locală a solicitat găsirea unei soluții care să asigure totuși continuitatea traseului de legatură între Str. Codrului și Șos. de Centură (DNCB) prin Drumul de exploatare (De)7 – Valea Lungă, respectiv realizarea unui podeț peste canalul ANIF (Administrația Națională de Îmbunătățiri Funciare) care să facă posibil accesul bercenarilor spre DNCB.

”Am avut mai multe întâlniri – atât cu reprezentanții CNAIR – în calitate de administrator și beneficiar al A0, cât și cu ai Alsim Alarko Contracting Group – executant al A0, în care am prezentat necesitatea amenajării unei rute alternative și am propus realizarea unui podeț peste canalul ANIF. S-a speculat că nu am făcut demersuri, însă există adresele oficiale transmise către ­CNAIR (nr. 2883/23.12.2022, nr. 2193/19.01.2023, nr. 2783/30.01.2023, nr. 3728/09.02.2023), către executant – nr. 15398/20.06.2022, nr. 2784/30.01.2023 sau către Consiliul Județean Ilfov (nr. 14798/10.06.2022, nr. 16346/30.06.2022) și, în paralel, am obținut Certificatul de Urbanism nr. 103/13636 din 30.08.2023 emis de CJI. Mai mult, prin adresa nr. 20582/04.10.2023, transmisă către CNAIR și ­Alsim Alarko, am solicitat o întâlnire de lucru pentru 12.10.2023, în vederea găsirii unei soluții pentru amenajarea podețului de trecere peste canalul de irigații, care să permită legatura cu artera aferentă pasajului de pe A0 și Drumul de exploatare De7, și să se asigure continuitatea rutei alternative în comuna Berceni: Str. Codrului – De7 – DNCB, rută atât de necesară pentru fluidizarea traficului din zonă. Înțeleg pe deplin disconfortul creat bercenarilor prin închiderea acestui drum alternativ, cu atât mai mult cu cât această hotărâre a fost luată de responsabilii de proiect fără a fi comunicată în mod oficial (…)”, ne-a explicat situația existentă la începutul acestei luni în comuna Berceni, primarul Gheorghe Covrigea.

Eforturile au dat roade

O primă soluție care să degreveze traficul rutier în zonă a venit după finalizarea asfaltării Str. Sf. Ana până la limita UAT Vidra. ”Conform planurilor cadastrale, am identificat o rută alternativă care implică însă, pe lângă comuna Berceni, și comuna Vidra. Aceasta va permite accesul în DNCB pentru locuitorii ambelor localități. Pentru implementarea drumului alternativ, am înaintat o adresă Primăriei Vidra, în vederea obținerii sprijinului necesar pentru amenajarea pe teritoriul comunei Vidra. Această colaborare între cele două UAT este esențială pentru a soluționa în mod eficient problema traficului și pentru a crea o infrastructură de transport mai eficientă între cele două comunități”, a precizat Gheorghe Covrigea.

Redeschisă temporar in extremis

Primarul a adăugat și că, după discuțiile purtate cu reprezentanții Alsim Alarko și CNAIR, s-a primit confimarea că Str. Valea Lungă va fi redeschisă circulației, pe o perioadă limitată, iar A0 va fi traversată peste noul strat de asfalt, facilitând astfel legătura cu DNCB.

”Nu în ultimul rând, am purtat discuții cu reprezentanți ai ANIF și ai Primăriei Popești-Leordeni și, cu sprijinul lor, am demarat lucrările pentru amenajarea unei treceri peste canalul de irigații, exact la capătul Str. Plopilor, precum și pentru amenajarea rutieră atât pe teritoriul comunei Berceni, cât și pe cel al orașului Popești-Leordeni, pentru a face legătura cu DN4 – Șos. Olteniței. Ne așteptăm ca această trecere, alături de amenajarea Str. Mecanizării, să fie finalizate și disponibile pentru utilizare cât mai repede. (…) Am încredere că toate aceste măsuri vor avea un impact pozitiv asupra traficului din localitate și vor duce la decongestionarea și fluidizarea acestuia”, spunea, recent, Gheorghe Covrigea.

Așadar insistența și implicarea edilului au dat roade și, de câteva zile, există ruta alternativă prin Str. Mecanizării, cu ieșire în DN4, care a fost pietruită (și mai întâi igienizată, din zonă adunându-se două camioane de deșeuri abandonate la voia întâmplării) și deschisă pentru circulație. ”Această nouă rută reprezintă o alternativă mai rapidă de deplasare în afara localității, ținând cont că din Str. Plopilor și până în DN4 deplasarea durează 5-6 minute din B-dul. 1 Mai. De asemenea, urmează ca în scurt timp să fie asfaltată. Această realizare a devenit posibilă datorită eforturilor susținute ale comunității noastre și colaborării cu primarul orașului Popești-Leordeni, Petre Iacob, căruia îi mulțumesc pentru sprijinul oferit în realizarea acestui proiect crucial pentru Berceni. (…) Vă încurajăm să utilizați cu încredere această nouă rută și să contribuiți la decongestionarea traficului!”, a subliniat edilul.

De asemenea, Str. Valea Lungă a fost redeschisă circulației, cu ieșire în DNCB – zona Rompetrol. Măsura este însă una provizorie, motiv pentru care se insistă pe realizarea grabnică a unei traversări sigure a canalului ANIF (se preconizează că această lucrare va fi gata la finele anului 2023).

Se lucrează și la infrastructura școlară

O altă nemulțumire a celor care locuiesc în comuna Berceni – o populație tot mai numeroasă de la an la an – este legată de insuficiența spațiilor educaționale. De aceea, la nivelul UAT Berceni există mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii școlare și, cele mai recente vești vin legate de construirea corpului de școală P+2, din incinta Școlii Nr. 1.

”S-a turnat placa de pardoseală a parterului cota 0.00 a clădirii după ce s-au realizat stratul de termoizolații și armatură pentru placă. Lucrările continuă pentru cofrarea stâlpilor deja armați și ridicați pe poziție, iar apoi realizarea plăcii peste parter. (…) Progresul lucrărilor este atent monitorizat pentru a ne asigura că se desfășoară fără probleme”, a menționat primarul localității.

Reamintim aici că noul corp de școală va avea 10 săli de curs și 4 laboratoare.