Și motoarele pe benzină depășesc nivelul noxelor

Potrivit unei declarații a ministrului german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, printre cele 800.000 de vehicule Volkswagen care depășesc nivelul emisiilor de dioxid de carbon, aproximativ 98.000 au un motor pe benzină.

De altfel, grupul Volkswagen a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Škoda și Audi, vândute în Europa. De asemenea, Volkswagen a recunoscut și faptul că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor și la vehiculele echipate cu motoare pe benzină. Astfel, scandalul care până acum se concentra pe motoarele diesel se extinde și asupra celor pe benzină.

 

98.000 de vehicule pe benzină, afectate

„Printre vehiculele afectate, 98.000 sunt echipate cu motoare pe benzină”, a declarat Alexander Dobrindt în
cursul unei sesiuni de întrebări în Bundestag consacrată scandalului Volkswagen. Dobrindt a calificat ca fiind „inacceptabile” noile dezvăluiri făcute de Volkswagen.

El a explicat că grupul auto va trebui să-și asume responsabilitățile care îi revin, ceea ce înseamnă că ar putea fi obligat să despăgubească statul pentru veniturile fiscale pierdute în urma minciunilor sale, deoarece, în Germania, cu cât un autovehicul poluează mai puțin cu atât proprietarul plătește o vinietă mai mică.

Pierderi de peste 28 miliarde de euro

 

Portofoliul grupului Volks­wagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Škoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. Costurile totale cu care se confruntă VW din cauza scandalului emisiilor vor ajunge probabil la aproximativ 28 miliarde de euro și de aceea grupul va trebui să vândă „unele părți ale afacerii”, a explicat Arndt Ellinghorst, șeful diviziei de cercetare al companiei de investiții Evercore. În același timp, presa din Europa apreciază costuri asociate între 30 și 65 miliarde de euro.