@ S-au reluat lucrările la Pasajul Domnești, au început cele la Pasajul Berceni, Pasajul Oltenița – PopeștiLeordeni a primit autorizație de construire, iar amplasamentul a fost predat constructorului, la Pasajul Mogoșoaia se lucrează în ritm susținut @ Au fost desemnați câștigătorii pentru loturile III și IV ale Autostrăzii de Centură București Nord
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 511
”Am convocat toți responsabilii de proiect pe șantierul de la Domnești, de la CNAIR la antreprenori, deținători de rețele edilitare, conducerea ENEL România, dar și primarii de la Domnești, Clinceni, Bragadiru – și am reluat lucrările la pasaj”, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Acesta a explicat că, după o prea lungă perioadă de pauză, s-au forat primii doi piloni dintre cei 97 care mai sunt necesari pentru a construi Pasajul Domnești. ”Am convingerea că, dacă fiecare dintre cei implicați se va ține de angajamentele luate, vom finaliza această lucrare cât mai curând posibil. În ceea ce mă privește, pe lângă alte masuri pe care le-am luat și pe care le voi lua, voi convoca responsabilii de proiect, în fiecare miercuri la ora 9.00, și voi fi prezent pe șantier, pentru a urmări evoluția acestei lucrări atât de importante și pentru a monitoriza, de la fața locului. Am promis ca vom schimba abordarea vis a vis de Pasajul Domnești și asta am făcut!”, a spus Scrioșteanu.
Scurt istoric
Studiul de fezabilitate pentru această lucrare a fost realizat de Consiliul Județean Ilfov și predat CNAIR încă din 2013, dar după finalizarea licitației, la cererea Primăriei Capitalei, s-au făcut modificări ale proiectului, pentru conexiunea cu proiectul municipal pentru Prelungirea Ghencea, acesta din urmă prevăzând linie de tramvai în mijlocul bulevardului. ”În consecință, când am venit la Ministerul Transporturilor am găsit proiectul complet blocat. Am făcut tot ceea ce a fost posibil pentru deblocarea lucrării. Au fost necesare exproprieri suplimentare, care au fost finalizate în această perioadă, și au fost încheiate lucrările de demolare a imobilelor private din arealul expropriat. Acum se lucrează la mutarea unor rețele edilitare.
Pasajul Oltenița – Popești Leordeni are autorizație de construire, iar lucrarea a fost predată constructorului
În ziua care a urmat vizitei pe șantierul Pasajului Domnești, secretarul de stat a anunțat și semnarea autorizația de construire pentru executarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud, Lot I și pentru amenajarea nodului rutier Centura București – DN4 (Oltenița – Popești Leordeni), care face parte din rețeaua rutieră TENT. ”Lucrările care vor fi executate vizează lărgirea la 4 benzi a DNCB km. 29+500 și 33+190, racordarea cu DN4 pe o lungime de 1,590 km, rampe pasaj, bretele, drumuri colectoare, drumuri de servitute, trotuare, realizarea pasajului superior peste Centura București și CF pe DN4, pasaje pe Șoseaua de Centură pe bretelele de urcare/coborâre la intersecția giratorie denivelată, intersecție giratorie denivelată”, a explicat Irinel Scrioșteanu. Ulterior, secretarul de stat a anunțat predarea amplasamentului lucrării constructorului. Contractul de proiectare și execuție ”Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot 1 – Amenajare nod rutier Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190” a fost câștigat, anul trecut, de firma Itinera SPA. Așa cum arătam mai sus, nodul rutier presupune și realizarea unui sens giratoriu suspendat. Va avea o lungime de aproximativ 800 m care se va termina cu un sens giratoriu pe direcția București și o lungime de aproximativ 650 m, cu un sens giratoriu pe direcția Oltenița.
Încep lucrările și la Pasajul Berceni
Pentru Pasajul Berceni, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a arătat cum se pregătesc de lucru utilajele, pentru obiectivul ”Lărgirea la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București, între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot II amenajare nod rutier Centură București – DJ401 (Berceni), km 33+190 – km 35+600, Etapa 1”. Lucrările vor fi executate în zona intersecției dintre DNCB și DJ401 (Șoseaua Berceni), și, de asemenea, obiectivul face parte din rețeaua rutieră TEN-T, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 24 de luni. Autorizația de construire a Pasajului Berceni a fost semnată pe 12 iunie, iar 5 zile mai târziu a fost emis ordinul de începere a lucrărilor cu data de 23 iunie 2020.
Au fost desemnați câștigătorii pentru loturile III și IV ale A0 București Nord
Autostrada de Centură București A0 este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 Pan-european și are o lungime totală de 101 km. Pentru construirea Lotului IV, aflat între DN3 și A2, cu o lungime de 4,47 km, câștigătoare a fost desemnată Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei, iar pentru Lotul III, câștigător este Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. Lungimea lotului III este de 8,6 km, iar valoarea contractului este de 428,8 milioane de lei. Acest tronson se află între DN2 și DN3 și trece prin Afumați, Găneasa și orașul Pantelimon. Reamintim că A0 București Nord este împărțită în 4 loturi – iar pentru Lotul I, între A1 și DN1, câștigătorul pentru proiectarea și execuția celor 17,5 km de autostradă a fost desemnat pe 15 iunie 2020 și este vorba despre compania Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. În acest moment rezultatul procedurii este contestat la CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor). Pentru Lotul II au fost depuse 11 oferte: două de către constructori din România, 3 din Turcia, 2 din Grecia, 2 firme din China, una din Austria și una din Italia. Traseul Lotului II este cuprins între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați), iar de-a lungul acestuia vor fi amenajate două noduri rutiere și vor fi construite 10 poduri și pasaje. Urmează să fie desemnat câștigătorul în scurt timp. Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Iar Autostrada de Centură București Sud, între A1 (BucureștiPitești) și A2 (BucureștiConstanța), este împărțită în 3 loturi care sunt licitate și adjudecate pentru proiectare și execuție. Astfel, Lotul I din A0 București Sud, care se află între Berceni și A2, este aprobat pentru proiectare. Va avea o lungime de 16,9 km, constructorul desemnat este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar valoarea contractului este de 830,6 milioane de lei. Pentru Lotul II este aprobat proiectul tehnic și se pregătește documentația pentru autorizația de construire. Acest segment are o lungime de 16,3 km, pleacă din DN6, realizează intersecția cu DN5 până în zona localității Berceni. Constructorul desemnat este tot Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar contractul are o valoare de 750,8 milioane de lei. Pentru Lotul III urmează să fie aprobată declarația de proiectare. Acesta este lotul care leagă DN6, în zona Bragadiru-Cornetu, până la A1 și are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
Și la Pasajul Mogoșoaia se lucrează în ritm susținut
Sâmbăta trecută, la Pasajul Mogoșoaia se lucra la turnarea betonului la culeea dinspre Chitila și se așternea, de asemenea, stratul de balast stabilizat pe breteaua 8, spre Otopeni. La 3 luni de la start au fost executate deja 15% din lucrări, iar în următoarele două săptămâni se vor finaliza – la nivel de strat de bază – bretelele 7 și 8 adiacente (spre Otopeni), pentru a putea începe lucrările de forare piloți pentru execuția culeei Otopeni și a pilei numărul 1. ”Vă reamintesc că termenul de finalizare a obiectivului este de 24 luni de la data începerii lucrărilor! Vă asigur că va fi prima lucrare de pe Centura Bucureștiului, după Revoluție, care se va finaliza înainte de termen”, a dat asigurări Irinel Scrioșteanu. ”Așa cum am promis, în 2 ani vom finaliza cele cinci pasaje de pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni și, în 3 ani, Autostrada de Centură București Sud, mai precis cele 3 loturi de pe A0 Sud”, a concluzionat oficialul.