În următorii trei ani, până la 30% din totalul tichetelor vor fi emise pe carduri

Sodexo, unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa românească a tichetelor, a anunţat că, începând din acest an, va emite tichete de masă în format electronic și că, în următorii trei ani, aproximativ 30% din totalul acestora vor fi livrate pe carduri.

Începând de anul acesta, Sodexo emite carduri de masă Gusto Pass, iar angajatorii și angajaţii pot opta pentru tichete de masă în format electronic sau pe hârtie. Cele mai multe dintre companiile care intenţionează să acorde tichete de masă în format electronic angajaţilor, în următoarele 12 luni, activează în tehnologie. Printre primele companii care vor adopta tichetele pe suport card sunt din IT, telecomunicaţii, e-commerce, Business Process Outsourcing (BPO) și call center.

 

Parteneriate cu 3 rețele de magazine

Sodexo estimează că, din totalul tichetelor de masă pe care le va emite în primul an de la introducerea voucherelor electronice, aproximativ 8% vor fi în format card, ajungând ca, în primii trei ani, volumul de tichete pe card să reprezinte 30% din total.

Compania a anunţat deja primele mari parteneriate cu trei reţele de magazine:
Carrefour, Mega Image și Profi, în cadrul cărora vor putea fi utilizate cardurile de masă Gusto Pass. În prezent, reţeaua de comercianţi la care pot fi utilizate cardurile de masă Sodexo Gusto Pass acoperă peste 85% din teritoriul ţării.

 Unul din doi angajați primește tichete de masă

În România, unu din doi angajaţi primește tichete de masă, în timp ce, spre exemplu, în Germania, doar 0,5% din angajaţi primesc acest beneficiu. Tichetele de masă au fost introduse în România în 1999, iar în primul an de implementare a acestui sistem peste 130.000 de angajaţi au primit astfel de beneficii (ceea ce însemna, la acea vreme, o rată de penetrare de 2,7%), însă în 10 ani aceste beneficii au devenit populare, ajungând la jumătate din salariaţii români.

Angajatorii oferă tichete de masă angajaţilor pentru că există avantaje fiscale asociate cu această formă de motivare a angajaţilor: sunt scutite de plata contri­bu­ţiilor sociale (atât la angajat, cât și la angajator) și au parte de deductibilitate de la plata impozitului pe profit (doar pentru angajator; din 2010, tichetele sunt impozitate cu 16%, la angajat).

 

Valoare mai mare, din luna mai

 

Din luna mai 2015, valoarea tichetelor de masă pe care le primesc salariații a crescut. Noua valoare a unui tichet de masă este acum de 9,41 de lei, de la 9,35 lei. Înaintea acestei majorări, ultima modificare avusese loc în februarie 2011, când s-a trecut de la suma de 9 lei la cea de 9,35 de lei. Acordarea tichetelor de masă este reglementată de Legea 142/1998. Este la latitudinea angajatorilor dacă acordă sau nu tichetele de masă. Unul dintre avantajele cardului de masă este că angajatorul nu va mai fi nevoit să comande și să aștepte bonurile, ci, pur și simplu, va alimenta electronic cardurile angajaților. În privința acestora, un mare avantaj va fi că nu vor mai fi obligați să cumpere de cel puțin 9 lei. Magazinele nu pot oferi rest la cumpărăturile făcute cu bonurile de masă din hârtie. Bonul trebuia folosit în totalitate la o singură rundă de cumpărături.