◉SF-ul va stabili varianta optimă de aliniament pentru DR1
Consiliul Județean Ilfov (CJI) și Primăria Municipiului București (PMB), prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), au demarat procedurile pentru concretizarea proiectului celor 10 drumuri radiale, ”cel mai amplu și important parteneriat pentru rezolvarea problemelor generate de traficul rutier în Regiunea București-Ilfov”, după cum anunța, în noiembrie 2021, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, referindu-se la proiectul denumit ”Orbital București”.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 609
”Astăzi am semnat Protocolul privind colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Consiliul Județean Ilfov și Primăria Municipiului București în vederea realizării și implementării drumurilor radiale, care ajută la creșterea atractivității investiției Autostrăzii Bucureștiului A0. (…) Conștienți fiind că A0 nu trebuie folosită doar pentru tranzit, ci și pentru a genera dezvoltare și impact economic major pentru regiune, în cadrul Grupului de lucru format din experți din cadrul MT, CJI și PMB, am analizat aceste probleme și am identificat necesitatea realizării unei strategii de dezvoltare a infrastructurii între cele două inele rutiere din jurul Capitalei – A0 și centura actuală (DNCB), respectiv să realizăm noi drumuri, pe care le-am numit radiale, care să facă legătura dintre Coridorul IV – A0 și zona economică. Este vorba despre 10 drumuri radiale pe o lungime de peste 96 km și 33 de noduri rutiere, care leagă artere importante ale municipiului București și DNCB cu A0, intersectând 30 de localități din zona metropolitană. Vor fi 96 de km de trotuare și de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale și 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice”, spunea, în toamna anului trecut, Irinel Scrioșteanu.
SF-ul va stabili varianta optimă de aliniament pentru DR1
La rândul său, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat zilele trecute că s-a făcut ”un pas important pentru proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a lansat în SEAP licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial (DR) 1 – Vest Expres, care va lega direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală. Acesta va avea o lungime de aproximativ 9 km și va conecta B-dul. Timișoara cu centura Capitalei și viitoarea A0. Va avea caracteristicile unei autostrăzi sau ale unui drum expres, cu 4 benzi de circulație, câte 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete și trotuare. În urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivită, cu lățimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m. Valoarea estimată pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 14,5 milioane lei fără TVA, cu termen de execuție de 12 luni, iar finanțarea este asigurată prin POIM. În perioada următoare, va fi întocmită documentația pentru realizarea studiilor de fezabilitate aferente celorlalte 9 drumuri radiale”, a declarat edilul.
Iar președintele CJI, Hubert Thuma, a explicat că ”drumul va fi de mare ajutor și pentru cei care circulă spre și dinspre Clinceni, Dragomirești Vale și Bragadiru. Săptămâna trecută, a fost depusă documentația de atribuire a studiului de fezabilitate pentru acest drum. Zilele acestea se va publica și în SICAP. Apoi, se vor depune ofertele, iar ulterior se va face evaluarea, se va stabili câștigătorul și se va semna contractul. Cert este că anul acesta vor începe lucrările de proiectare la stadiul de SF (studiu de fezabilitate). (…) Drumul Radial 1 – Vest Expres este primul din cele 10 drumuri radiale, care vor uni Capitala și 30 de localități din Ilfov de actuala centură și de viitoarea A0. În total, cele zece drumuri radiale înseamnă aproape 100 de kilometri de drum nou”, a precizat președintele Consiliului Județean Ilfov.
Cele 10 Drumuri Radiale
Așa cum detalia Irinel Scrioșteanu, anul trecut, costul estimat la acel moment al proiectului ”Orbital București” era de 682,28 milioane de euro cu TVA (573,34 milioane de euro fără TVA, cu un cost mediu pe km de 7,26 milioane de euro cu TVA), iar posibilele surse de finanțare identificate au fost POIM, POT, bugetul de stat.
𝗗𝗥𝟭 – 𝗩𝗲𝘀𝘁 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 are o lungime de 8,98 km și realizează legătura între A0 – DNCB – B-dul. Timișoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟮 – 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟭 are o lungime de 12 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 de pe A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟯 – 𝗚𝗶𝘂𝗹𝗲ș𝘁𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la A0, se prelungește până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟰 – 𝗡𝗼𝗿𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, cu o lungime de 12,59 km, realizează conexiunea localității Corbeanca la A0, apoi se prelungește spre DNCB și B-dul. Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟱 – 𝗣𝗶𝗽𝗲𝗿𝗮 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 are o lungime de 8,7 km și realizează legătura între A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetrație Aleea Teișani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟲 – 𝗔𝗳𝘂𝗺𝗮ț𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 realizează conexiunea A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟳 – 𝗘𝘀𝘁 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟴 – 𝗦𝗽𝗹𝗮𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 cu o lungime de 5,49 km conectează A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟵 – 𝗦𝘂𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – A0 – DNCB – B-dul. Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA,
𝗗𝗥𝟭𝟬 – 𝗠ă𝗴𝘂𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 realizează legătura A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA.