Faţă de anul trecut, iarna a fost mai grăbită în acest an, astfel că şi autorităţile locale au fost obligate să se mobilizeze mai repede. Atât Prefectura cât Consiliul Județean s-au implicat activ în acțiunea de deszăpezire, iar rezultatele s-au văzut. Totul s-a desfășurat „ca pe roate”, spre deosebire de alți ani, iar ilfovenii s-au putut deplasa fără dificultate pe drumurile județului.
După cum ne-a declarat doamna prefect Florentina Pencea, ”iarna nu a prins Prefectura Ilfov nepregătită, în ceea ce priveşte deszăpezirea şi curăţarea drumurilor din judeţ. La această primă zăpadă s-a acţionat prompt. Și eu, dar şi ceilalţi membri ai Comandamentului, am fost şi ziua şi noaptea în teritoriu, ca să verificăm dacă utilajele sunt la lucru. Şi erau. Tot în zilele acestea, echipe din prefectură au fost la toate bazele de deszăpezire şi au verificat atât stocurile de materiale antiderapante, cât şi utilajele. Rezultatele verificărilor au fost mulţumitoare, fiind asigurate materialele şi utilajele necesare. Când este dat „cod galben”, la nivelul Prefecturii, dar şi al fiecărei primării, se organizează un serviciu de permanenţă. Orice problemă sesizează cetăţenii, aceasta trebuie anunţată la 112. La nivelul fiecărei primării au fost orga-nizate comandamente locale pentru situaţii de urgenţă şi pentru deszăpeziri”.
Privitor la alegeri, doamna prefect a spus că acestea s-au desfăşurat fără niciun incident. „Oricum, a fost un an foarte încărcat pentru oamenii din prefectură; am avut alegeri locale, urmate de instalarea primarilor şi şedinţele de constituire a Consiliilor Locale, apoi referendumul din vară şi acum alegerile parlamentare. Între timp, a fost şi operaţiunea complexă legată de delimitarea hotarelor. Prefectura Ilfov are aprobate în schema de personal 38 de posturi, dintre care sunt ocupate doar 31. Oamenii din prefectură au dat dovadă de mare seriozitate, dăruire şi putere de muncă”.
În ceea ce priveşte noul Parlament, care îşi va intra în atribuţii cât de curând, prefectul Ilfovului consideră că ar fi bine dacă în atenţia forului legislativ s-ar afla şi modificarea Legii Prefectului: ”Sunt de părere că ar fi absolut necesară reînfiinţarea funcţiei de secretar general al prefecturii, care să se ocupe de conducerea efectivă a aparatului de specialitate al instituţiei”. Deasemenea, Florentina Pencea consideră că ar trebui ”umblat” şi la legislaţia privitoare la fondul funciar şi la restituirea pro-prietăţilor.
În judeţul Ilfov, există mai multe baze pentru deszăpezire şi combaterea poleiului, alocate drumurilor judeţene: baza 1 – la Snagov şi Corbeanca, baza 2 – la Grădiş-tea şi gara Nuci, baza 3 – Şoseaua de Centură, în comuna Dobroieşti, baza 4 – la Brăneşti, baza 5 – la Vidra, şi baza 6 – pe Centură, la gara Ciorogârla, şi la Domneşti, în fosta fermă pomicolă. Pentru drumurile naţionale din Ilfov, bazele pentru deszăpezire, administrate de Secţia de drumuri naţionale Bucureşti Nord, se află la Tâncăbeşti, Crevedia, Sineşti, Belciugatele, Tărtăşeşti, Ciorogârla şi Voluntari, iar cele administrate de Secţia de drumuri naţionale Bucureşti Sud sunt la Orăşti, Jilava, Călugăreni, Mihăileşti şi Brăneşti.
Mai există câteva baze şi pentru unele comune.
Comandamentul pentru situaţii de urgenţă este format din prefectul judeţului (care este și președintele structurii), președintele Consiliului Judeţean, subprefectul, secretarul Consiliului Judeţean, comandanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului Judeţean de Poliţie și Inspectoratului de Jandarmi Judeţean, șefii Direcţiei pentru Agricultură Ilfov, Direcţiei de Sănătate Publică, reprezentanţi ai Secţiilor de Drumuri Naţionale București Nord și București Sud, directorul de la Enel Dis-tribuţie Muntenia, directorul Direcţiei de Gospodărirea Apelor și șeful Inspectoratului Școlar Judeţean. Comandamentul este ajutat de o Grupă Operativă de lucru, condu-să de subprefectul Lilian Onescu și din care fac parte, în general, adjuncţii celor de mai sus.