Guvernul a decis modificarea OG nr.15/ 2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, astfel că se creează o alternativă la vechiul sistem de plată în numerar a taxei de trecere a podului de la Fetești, printr-unul similar celui care se utilizează pentru plata rovinietei.
Având în vedere traficul intens, de 4.000 de vehicule/ oră până la 50.000 de vehicule/zi, înregistrat pe A2, din cauza căruia
s-au creat, până acum, ambuteiaje la stațiile de taxare de la podul Fetești, se creează o alternativă la vechiul sistem de plată în numerar a taxei de trecere, printr-unul similar celui care se utilizează pentru plata rovinietei. “Astfel, trecerea prin stația de taxare se va efectua pe trei benzi pe sens, din care benzile 2 și 3 vor fi cu trecere liberă, fără bariere, iar banda 1 (de la marginea din dreapta) va fi, în continuare, cu barieră, și numai pentru plata cash”, informează Biroul de presă al Executivului. Sursa citată adaugă că, “pentru cei care doresc să evite oprirea la barieră, tariful poate fi achitat înaintea trecerii podului sau, cel târziu, până la ora 24 a zilei următoare trecerii, la distribuitorii autorizați de CNADNR: prin sms, la numărul 7577 (Orange, Telekom, Vodafone); stații de distribuire a carburanților auto (OMV, Petrom, Rompetrol și Mol)”.
Tarifele sunt cuprinse între 13 și 91 lei, în funcție de tipul de vehicul, iar amenzile aplicate pentru neachitarea acestui tarif în termenul legal vor fi cuprinse între 130 și 910 lei. “Trecerea vehiculelor pentru care există abonamente preplătite, eliberate sub formă de tichete, se va efectua numai pe banda 1 până la intrarea în vigoare a tarifelor electronice de trecere”, potrivit comunicatului.
Controlul se va efectua prin intermediul camerelor video care înregistrează numărul de înmatriculare, număr care va fi verificat în sistemul electronic al plăților, mai informează Guvernul.