Vacanţa de vis poate deveni un adevărat coşmar dacă te grăbeşti să-ţi rezervi camera la hotel, transportul până la destinaţie şi excursiile printr-o agenţie de profil, fără să ştii ce drepturi şi obligaţii ai în calitate de turist. Nu puţini sunt turiştii care abia aşteptau să se răsfeţe pe plajele însorite sau în aerul pur al munţilor şi, în loc de programul promis în ofertă s-au trezit la destinaţie cazaţi în condiţii mizere, taxe suplimentare sau mai puţine mese.
Ce trebuie să conţină contractul cu agenţia
Oricât de nerăbdător ai fi să evadezi din monotonia de acasă, înainte să sari cu banii ca să-ţi achiţi pachetul de vacanţă, analizează cu atenţie contractul pe care ţi-l înmânează reprezentantul agenţiei. În cazul în care conţine anumite prevederi care te dezavantajează, după ce l-ai semnat nu mai ai nicio şansă să-ţi recuperezi pierderile. Aşadar, contractul trebuie să conţină:
– localitatea de destinaţie
– numărul minim de persoane pentru care se organizează plecarea
– informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor precum şi cel al asigurării de sănătate pe timpul vacanţei
– mijloacele de transport utilizate precum şi escalele şi legăturile, precum şi locul pe care îl vei ocupa în mijloacele de transport
– ruta de parcurs
– durata programului, cu indicarea sosirii şi plecării
– tipul unităţilor de cazare cu adrese şi categoriile de clasificare a acestora
– serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a restaurantelor
– excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de vacanţă
– termenul limită în care poţi fi informat cu privire la o eventuală anulare a călătoriei
– cuantumul avansului şi termenul de achitare al acestuia şi al restului de plată
– datele de contact ale agenţiei sau ale autoritîţilor locale care te pot ajuta la nevoie
– situaţiile în care preţul pachetului poate fi modificat
– posibilitatea de a încheia o asigurare facultativă pentru asistenţă medicală în cazul în care suferi un accident sau te îmbolnăveşti.
Primeşti despăgubiri
– când se anulează plecarea iar agenţia nu te-a informat cu minimum 15 zile înainte de data plecării
– când agenţia constată după începerea călătoriti turistice, că unele din serviciile incluse în contract nu pot fi realizate
În ce constă daunele
– rambursarea tuturor sumelor achitate în virtutea contractului
– acceptarea unui pachet de servicii de calitate inferioară şi rambursarea diferenţei de preţ
– acceptarea unui alt pachet de servicii echivalent sau de calitate superioară propus de agenţie.
Şi totuşi… ce faci dacă nu mai poţi să ajungi
Ai dreptul de a ceda contractul altei persoane care îndeplineşte toate condiţiile prevăzute în pachetul de servicii. Trebuie doar să anunţi agenţia. Reţine! Dacă cedarea contractului implică anumite costuri suplimentare din partea amândurora, atât tu cât şi cel care te înlocuieşte trebuie să le onoraţi.