Comuna Cernica are în componență cinci așezări: Cernica, Bălăceanca, Tânganu, Căldăraru și Poșta. În aceste 5 sate locuiesc aproximativ 10.500 de locuitori. Locali-tatea Cernica este vestită, în primul rând, datorită mănăstirii cu același nume, atestată documentar în anul 1608. Gelu Apostol, primarul comunei, a primit anul acesta din partea alegătorilor un nou mandat, dovadă că locuitorii au fost mulțumiți de prestația edilului. Florin Vasile a fost ales, la rândul său, viceprimar pentru prima dată. Domnia sa ne-a vorbit de proiectele echipei care gospodărește comuna.
Cernica dispune de un buget de aproximativ 3 milioane de lei. Bani cam puțini pentru ceea ce edilii localității ar dori să înfăptuiască. Prin urmare, s-au decis ca fieca-re bănuț să fie cheltuit cu chibzuință pentru proiecte stringente și strict necesare. Printre aceste proiecte se numără dezvoltarea rețelei de canalizare și alimentare cu apă a satelor Poșta și Bălăceanca. În acest scop, la Poșta a fost construită o „gospodărie de apă”, aflată în stadiu de finalizare. Primăria și consiliul local au în vedere introducerea alimentării cu apă și a canalizării în satul Căldăraru, singurul care nu beneficia de astfel de facilități. Totodată, urmează să se modernizeze și să se reabilite-ze drumurile din comună. Toate aceste proiecte vor fi duse la bun sfârșit prin intermediul măsurii 322 care prevede accesarea de fonduri europene. În cazul comunei Cernica aceste fonduri se ridică la suma de 2,5 milioane de euro. Edilii n-au uitat nici de rețeaua electrică și de iluminatul public, mai ales că Cernica a cunoscut o dez-voltare edilitară apreciabilă. Tot anul acesta, urmează să se sfințească biserica din Poșta, a cărei construcție a început în 2008, lăcașul fiind înălțat cu fonduri proprii.
Dar primăria comunei se confruntă și cu unele neajunsuri. De pildă, de salubrizare se ocupă gospodăria comunală a localității, contra unei taxe de 40lei/persoană/an. Aceasta are, însă, la dispoziție doar o autogunoieră veche, cumpărată din Anglia, cu volan pe dreapta, care se defectează deseori. Prin urmare s-a decis să se cumpere trei alte utilaje și 200 de pubele, cu ajutorul cărora să fie îmbunătățită calitatea serviciilor de salubritate. Și transportul lasă de dorit. La orele de vârf vehiculele operatorului privat care asigură zona sunt supraaglomerate, iar starea lor tehnică lasă de dorit. Consiliul local este preocupat de această situație și în-cearcă să găsească o soluție pentru remedierea acestor neajunsuri.