Ultima ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a analizat și problema câinilor fără stăpân din Ilfov
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-a reunit, pe 29 noiembrie, pentru a analiza stadiul realizării măsurilor stabilite pentru prevenirea și gestionarea situaţiilor de urgenţă care ar putea apărea în timpul sezonului rece. Totodată, s-au adus la cunoștința celor prezenți rezultatele controalelor efectuate la bazele de deszăpezire ale drumurilor naționale și județene aparținând SDN București Nord, SDN București Sud și Consiliului Județean Ilfov.
Participanții au fost, de asemenea, informați cu privire la prevederile Regulamentului CE 1069/2009 referitoare la folosirea unor metode alternative de eliminare a cadavrelor de animale rezultate în urma unor eventuale epizootii majore. Directorul DSVSA Ilfov a prezentat normele de gestionare a câinilor fără stăpân de pe raza județului.
Planuri, la zi
Comandantul ISU ”Codrii Vlăsiei” Ilfov, colonelul Cristian Avram, a vorbit despre actualizarea planurilor de măsuri şi acţiuni specifice gestionării situaţiilor de urgenţă produse în sezonul rece, precum şi a planurilor de cooperare cu toate structurile implicate. Colonelul Avram a informat că s-a actualizat componenţa Comandamentului de lucru şi a Grupei operative de lucru, care se vor ocupa de realizarea sarcinilor specifice din programul de iarnă 2013-2014. Comisia formată din reprezentanții Prefecturii, ai ISU și IPJ Ilfov, au verificat stocurile de materiale antiderapante și utilajele de deszăpezire. Prin intermediul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgenţă s-a efectuat instruirea personalului ce va executa serviciul de permanenţă la sediile primăriilor și au fost indentificate spaţiile necesare pentru relocarea, cazarea şi hrănirea persoanelor blocate în trafic sau afectate de fenomene meteo periculoase. A fost completată baza de date a Centrului Operațional Județean cu femeile gravide cu sarcină în 7-9 luni, a persoanelor care urmează tratament de dializă sau suferă de alte afecţiuni care le pot pune viața în pericol. Pentru prevenirea unor situații nedorite în privința acestor categorii de persoane, a fost pusă la punct organizarea transportului preventiv al acestor persoane către unităţile medicale corespunzătoare.
Stocuri de iarnă
Controalele efectuate au revelat și unele neajunsuri. Astfel, la districtul Voluntari există un stoc de nisip de 400 tone și de sare – 300 tone, dar, dintr-un necesar de 7 uitlaje există doar 5. La districtul Tâncăbești sunt 213 tone de nisip și 134 tone de sare, iar din necesarul de 12 utilaje, în caz de ninsoare abundentă, se poate interveni doar cu 7. La districtul Tărtăşeşti se află pe stoc 400 tone de nisip și 250 tone de sare și există 6 utilaje dintr-un necesar de 10.
Pentru drumurile județene, baza CJI Măgura are pregătite, la Balotești – 60 tone de nisip, însă nu are încă, pe stoc, sare, iar la Snagov se află în stoc 443 tone de nisip și 121 tone de sare. Necesarul de 11 utilaje este complet. Pentru drumurile naționale din Sudul județului, la districtul Jilava, s-au identificat 40 tone de nisip și 300 tone sare cu nisip, iar în ceea ce privește utilajele, se poate interveni cu 6, dintr-un necesar de 9, iar la districtul Orăști, comisia a găsit 250 tone nisip, 250 tone sare și 3 utilaje dintr-un necesar de 5.
Pentru drumurile comunale, la Afumați și Dascălu nu au fost încheiate contracte.
Terenuri pentru stingerea eventualelor focare de boli la animale sau păsări
Sorin Mitrea, directorul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Ilfov a adus la cunoștința reprezentanților primăriilor din județ prevederile Regulamentului CE 1069/2009, secțiunea III, art.19, pct.1 (e). Mai exact, șeful DSVSA Ilfov a cerut unităților administrativ teritoriale de pe raza județului să identifice, grabnic, terenuri ce se pretează – în caz de epizootii majore (boli cu rată crescută de mortalitate), la animale sau păsări – la stingerea focarului, prin îngropare. În acest sens, Sorin Mitrea a dat ca exemplu terenurile pe care au existat puțuri seci. După ce terenul va fi stabilit, medicul veterinar zonal va fi trimis la fiecare primărie, pentru ca, împreună cu un reprezentant al autorității locale să identifice aceste terenuri. Fiecare Unitate Locală de Sprijin – pentru că așa se va numi – are obligația să comunice, către DSVSA Ilfov, date despre suprafața terenului și coordonatele geografice ale acestuia.
Serviciu județean pentru gestionarea problemei maidanezilor
Problema câinilor fără stăpân a fost, de asemenea, analizată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, iar participanții au agreat ideea înființării unui serviciu județean pentru gestionarea acestei situații. ”Să găsim 2-3-4 unități administrativ-teritoriale, să ne asociem și să facem adăposturi”, a sugerat prefectul județului, Speranța Cliseru. Dar primarii ilfoveni au opinat că cel mai bine s-ar ocupa de această problemă CJI, constituind în acest sens un centru județean pentru gestionarea situației.
Speranța Cliseru a făcut, de asemenea, un apel către colonelul Gheorghe Bodolan, șeful Biroului pentru probleme speciale Ilfov, din cadrul Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, să identifice terenuri care ar putea fi folosite pentru construcția de adăposturi pentru câini.
Colonelul Bodolan a propus două terenuri – unul de 6,23 hectare, în Jilava, pe amplasamentul unei unități militare dezafectate, zonă în care există deja o platformă betonată și o remiză PSI, dar a vorbit și despre o parte dintr-un total de 37 de hectare nefolosite, la Brănești, intabulate la OCPI, proprietate a statului român și aflate în administrarea MApN.