Ți-ai făcut rezervare pentru vacanța de 1 Mai? Agenția de turism este obligată să te despăgubească dacă falimentează și nu mai poate onora serviciile. O nouă reglementare a Ministerului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM-urilor), Mediului de Afaceri și Turismului vine în sprijinul turiștilor care au încheiat contracte cu touroperatorii.
Doar câteva zile ne mai despart de minivacanța de 1 Mai. Dacă visezi la zilele de poveste ce ar urma să le petreci în acel loc minunat pentru care ți-ai făcut deja rezervare, dar agenția intră în faliment și călătoria nu mai are loc, poți să fii despăgubit. Un nou ordin al Ministerului Turismului îți dă dreptul, prin contract, să fii asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției. De asemenea, documentul încheiat cu touroperatorul trebuie să includă și condițiile și termenul în care poți solicita plata despăgubirilor. Reprezentantul agenției este obligat să-ți aducă la cunoștință că beneficiezi de această asigurare. Noile reguli au intrat în vigoare începând cu data de 14 aprilie.
Îți recuperezi toată investiția
În calitate de asigurat, îți revine obligația de a plăti o sumă ce reprezintă polița de asigurare. Trebuie să achiți suma anticipat și integral. „Polițele de asigurare încheiate înainte de data intrării în vigoare a prezentului ordin sunt valabile pe întreaga perioadă de asigurare pentru care au fost încheiate, înscrisă în cuprinsul acestora. În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, agențiile de turism sunt obligate să transmită Autorității Naționale pentru Turism copia poliței valabile de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de către turist, în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism”, se arată în în Ordinul Ministerului IMM-urilor nr. 562/2014. Dacă agenția cu care ai încheiat contractul nu se supune reglementărilor, își pierde licența de turism. Mai exact, firma este obligată să-ți restituie integral banii pe care i-ai plătit la achiziționarea pachetului de vacanță.
Ce alte drepturi mai ai?
Contractul încheiat cu agenția de turism trebuie să cuprindă următoarele clauze: localitatea de destinație, mijloacele de transport utilizate pentru deplasare, caracteristicele și categoria acestora, – traseul pe care îl vei parcurge cu grupul de turiști,
data sosirii și a plecării, tipul hotelului sau pensiunii în care vei fi cazat, adresa și categoria de clasificare a unității de cazare și a restaurantului, serviciile de masă pe care ți le oferă hotelierii, numărul minim de persoane necesar pentru organizarea sejurului, perioada pentru care e valabilă oferta, vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul pachetului, denumirea și adresa agenției organizatoare, eventualele modificări pe care le poate face agenția, condițiile de modificare și reziliere a contractului, prețul pachetului cu servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat și tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă nu sunt incluse în prețul pachetului, termenele și modalitatea de plată, cuantumul avansului și termenul pentru achitarea restului de plată (dacă achiți în rate), răspunderea agenției și despăgubirea ta dacă firma nu respectă clauzele etc.