Calmul miezului zilei de 13 august a fost „săgetat” la Buftea de sunetele ascuţite ale sirenelor de alarmare cu semnalul „dezastre”. A fost un exerciţiu de alarmare, o simulare, organizat conform legii de primăria oraşului Buftea şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Codrii Vlăsiei” al judeţului Ilfov. Buftenii au fost anunţaţi din timp de exerciţiu prin afişe răspândite în tot oraşul.

Butonul din primărie

Locul de unde „se trage” semnalul de alarmă în caz de situaţii de urgenţă este un mic birou de la ultimul etaj al Primăriei oraşului Buftea. De fapt, se apasă un buton şi sirenele încep să emită 5 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între ele. Cei care s-au ocupat concret de semnalul de alarmă au fost inspectorul responsabil cu protecţia civilă din Primărie, Marian Spătaru şi locotenentul George Căşaru de la ISU Ilfov. Prezent în primărie pentru a superviza operaţiunea, locotenent colonelul Iulian Ciulu de la Serviciul Protecţie, Pregătire şi Educaţie Preventivă a Populaţiei din ISU Ilfov spune: „ Acest exerciţiu se desfăşoară  în conformitate cu Ordinul Prefectului 140 din 28 februarie 2014, este un exerciţiu periodic care presupune antrenarea comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă. La oraşe se desfăşoară la intervale de 2 ani şi la comune la 3 ani. Anul acesta se face doar exerciţiu de conducere fără aplicaţii în teren, verificăm fluxul informaţional. Sunt prezenţi în primărie membrii comitetului local pentru situaţii de urgenţă  din care fac parte angajaţi ai primăriei, dar şi directorul Crucii Roşii-Ilfov, şeful poliţiei locale Buftea, directorul spitalului, directorii şcolilor şi liceelor, dar şi viceprimarul Constantin Proţiuc.” 

Şedinţa după alarmă

Aşa cum era normal, toţi factorii implicaţi în eventualele situaţii de urgenţă s-au adunat după încetarea alarmei în sala de şedinţe a primăriei pentru a discuta asupra a ceea ce a mers, a ceea ce trebuie făcut sau îmbunătăţit, având în vedere că în cazul unui cutremur (dar şi a altor situaţii de urgenţă) apar o serie de probleme legate de adăpostirea persoanelor (şi trebuie corturi, pături, paturi, îmbrăcăminte etc), de transport pe drumul naţional şi pe cel judeţean, de asigurare a bunurilor distruse care de multe ori sunt supuse furturilor. Ideea principală a acestei şedinţe a fost aceea a lucrului în echipă în caz de forţă majoră. Iar echipă înseamnă autorităţi şi cetăţeni. Adică, voluntari. Iar până se pun la punct detaliile unor situaţii de urgenţă (pentru că, în mare parte, multe aspecte sunt asigurate), poate este cazul ca fiecare buftean pe strada lui sau pe scara lui de bloc să vorbească cu vecinii şi să se creioneze câteva echipe de voluntari, oameni cu sânge rece şi posibilităţi de mişcare care, în cazul unui cutremur, să lucreze inteligent alături de autorităţile locale buftene şi cei de la ISU.