Componența CA al Regiei de Transport București a fost schimbată
În ședința extraordinară a Consiliului General al Municipiului București (CGMB), din 18 februarie a.c., consilierii generali i-au revocat pe membrii CA ai Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) şi au validat noul Consiliu de Administrație.
Astfel, în acest moment, noul Consiliu de Administraţie al RATB, votat cu 32 de voturi ”pentru”, îi are în componenţă pe Radu Dumitru, Dorel Macovei, Ovidiu Pîrvuţ, Marin Popescu (care făceau şi anterior parte din CA), alături de noii membri – Tudor Tănăsescu şi Radu Orzață.
Înaintea votului consilierilor, viceprimarul Capitalei Cornel Pieptea (PNL) a explicat că, la RATB nu s-au luat măsuri de eficientizare a activităţii şi că, în unele cazuri, Regia este la limita legală a funcţionării, precizând că se referă la obţinerea ITP. „Anul acesta vom avea suficiente fonduri în buget, astfel încât să începem înlocuirea pieselor care trebuie puse din nou pe maşini. Din parcul de peste 1.000 de autovehicule, 200 sunt trase pe dreapta pentru că nu sunt piese, care ar trebui înlocuite“, a spus viceprimarul.
Șoferii amenință că nu vor mai ieși pe traseu
În completarea celor de mai sus, la o zi după schimbarea CA a Regiei, Sindicatul Transportatorilor din Bucureşti a reclamat că la RATB sunt probleme grave, unele făcând imposibilă asigurarea siguranţei călătorilor. Sindicaliștii au avertizat și asupra faptului că, şoferii ar putea refuza să mai iasă pe traseu, nu în semn de protest, ci din motive de siguranţă. Reprezentanții salariaților susţin că, la nivelul managementului RATB sunt oameni politici, nu specialişti, iar acest lucru a dus la o ”situaţie deosebit de gravă”.
5 directori, în 4 ani
Preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti (STB), Vasile Petrariu, a declarat că în ultimii patru ani, RATB a avut cinci directori generali, iar din 2014 este condusă de un director interimar, aceeaşi fluctuaţie fiind şi în Consiliul de Administraţie.
”Noi avem impresia că, în mod premeditat, autorităţile vor să aducă această regie în faliment. Sunt tot felul de interese, dar vrem să atragem atenţia CGMB, primarului general şi CA că stăm pe un butoi cu pulbere şi vom ajunge să nu mai avem cum să ieşim pe traseu. Trebuie să fie un semnal de alarmă pentru toată lumea faptul că este o mare problemă din punct de vedere al siguranţei circulaţiei”, a spus preşedintele executiv al STB. Sindicaliştii susuțin că, în fiecare zi, între 80 şi 100 de autovehicule din parcul auto al RATB nu pot fi scoase pe traseu. ”119 autobuze, 13 troleibuze şi 15 tramvaie se retrag, zilnic, cu defecte tehnice. Probleme sunt şi la calea de rulare a tramvaielor.
Din 146 de macazuri, 30 sunt funcţionale. Uzura parcului de tramvaie este de 83%, unele dintre ele având peste 40 de ani, iar uzura troleibuzelor este de 93%”, a spus liderul sindical. Sindicaliştii au adăugat că, în ultimii ani, nu s-a achiziţionat niciun troleibuz şi situaţia nu este mai bună nici în cazul autobuzelor.