Programul de dotare a ISU „Dealu Spirii” Bucureşti Ilfov, la final

Sala de conferinţe „Craiova” a hotelului Marriott, din Capitală, a găzduit, zilele trecute, o conferinţă de presă organizată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Bucureşti-Ilfov (ADIBI). Conferinţa a fost prilejuită de semnarea contractului pentru achiziţionarea unui ultim lot de trei autospeciale cu scară de 42 de metri, destinate dotării Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti Ilfov.

Această etapă finală face parte dintr-un amplu proiect, demarat încă din aprilie 2013. Proiectul a avut ca scop „Dezvoltarea şi dotarea serviciilor specializate pentru intervenţii în situaţii de urgenţă”, după cum glăsuieşte denumirea acestuia. Finanţarea proiectului a fost asigurată prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 3 – îmbunătăţirea infrastructurii sociale, Domeniul Major de Intervenţie 3.3 – Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. Beneficiara acestui proiect, care are o durată de „32 de luni şi 30 de zile” de la semnarea contractului de finanţare (pe 1.04.2013 – n.r.), potrivit responsabililor implicaţi, a fost Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Bucureşti-Ilfov.

14 autospeciale pentru ISU Bucureşti-Ilfov

Aşadar, scopul acestui proiect este legat de îmbunătăţirea dotării ISU Bucureşti-Ilfov cu echipamente performante, de ultimă generaţie, care să crească rapiditatea şi calitatea intervenţiilor în caz de urgenţă. Astfel, cele aproape 22 de milioane de lei (din care cheltuieli eligibile – 14,43 milioane de lei) au fost destinate achiziţionării a 14 autospeciale. Dintre acestea, 2 autospeciale sunt destinate pentru intervenţiile cu apă şi spumă şi au o capacitate de 2 tone. Lor li s-au adăugat alte 2 astfel de autospeciale, de capacitate medie (5 tone), alături de 6 asemenea echipamente, de mare capacitate – 4 de 9 tone şi 2 de 10 tone. „Mezina familiei” este o altă autospecială, cu o capacitate de 200 de litri. Ultimele trei echipamente, cele cu scară de 42 de metri, vor fi livrate, undeva, la sfârşitul lunii noiembrie – începutul lunii decembrie ale acestui an, potrivit spuselor lui Cristian Pistol, directorul ADIBI. Toate aceste echipamente achiziţionate de ADIBI vor fi date în folosinţă gratuită ISU „Dealu Spirii” Bucureşti-Ilfov, prin contracte de comodat, pe o perioadă de 5 ani. 

Un proiect de succes, pentru siguranţa cetăţenilor

La conferinţa de presă amintită, alături de Cristian Pistol, directorul ADIBI, manager de proiect şi Marian Rusu, manager adjunct, au mai participat, în calitate de invitaţi, inspectorul şef ISU Bucureşti – Ilfov, col.ing Mihai Mirel Guţă, Remus Trandafir, dezvoltator de proiecte în cadrul CJ Ilfov şi Claudia Ionescu şeful Departamentului Promovare Regională şi Investiţii al Agenţiei de Dezvoltare Regională Bucureşti Ilfov. După descrierea proiectului, Cristian Pistol i-a invitat pe oaspeţii săi să facă aprecieri asupra modului în care s-a derulat acest program. Concluzia lor unanimă a fost că proiectul a fost un succes, care ar trebui repetat.

„Ne bucurăm că sunt în desfăşurare astfel de proiecte, cu atât mai mult pentru că suntem beneficiarii finali al unor astfel de investiţii, care vor aduce, pe lângă creşterea numărului de echipamente aflate în dotarea noastră, la o îmbunătăţire substanţială a performanţelor lor. Aceste echipamente vor contribui esenţial la asigurarea unor intervenţii de calitate şi la scurtarea timpului de intervenţie. Ne dorim ca astfel de proiecte să continue, ca şi colaborarea dintre autorităţile centrale şi locale, colaborare care, iată, a avut efecte pozitive asupra activităţii noastre. Un exemplu este şi intervenţia din str. Mizil, din data de 7 august. Atunci, imaginile filmate cu ajutorul unei drone au dovedit eficacitatea unor astfel de echipamente, cum ar fi platformele de intervenţie la înălţime”, le-a spus col.ing Mihai Mirel Guţă celor prezenţi.

Un model de colaborare

La rândul său, Claudia Ionescu, a subliniat buna colaborare dintre Bucureşti şi judeţul Ilfov, care a contribuit la succesul deplin al acestui proiect. „Consider că acest proiect poate fi dat ca un exemplu minunat de colaborare între două entităţi administrative, în acest caz, Bucureştiul şi Ilfovul. Aceste proiecte au adus echipamentele de intervenţie în situaţii de urgenţă la standarde europene, ceea ce ne face să dormim puţin mai liniştiţi, pentru că ştim că aceste intervenţii vor fi mult mai rapide şi mai eficace, mai ales la clădirile înalte, cum este în cazul acestei ultime etape a proiectului”, a subliniat reprezentantul ADRBI.

Concluzia acestei întrevederi dintre responsabili şi beneficiarii acestui proiect, pe de o parte, şi mass media, pe de altă parte, a fost trasă de Cristian Pistol. „Deşi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară nu va mai fi eligibilă ca beneficiar în următoarea perioadă de finanţare 2014-2020, noi am reuşit, în perioada în care a trecut, să atingem un nivel de contractare de peste 100%, mai exact 120% , şi am îndeplinit indicatorii cu peste 200%, ca număr de unităţi de echipamente achiziţionate, fiind, cred, singurii beneficiari care au reuşit să absoarbă toate fondurile alocate, comparativ cu procentul de la nivel naţional, care se cifrează pe undeva pe la 50-55%. În acest  sens sper ca aceia care se ocupă de Programele Ope­raţionale Regionale, adi­că Ministerul Fondurilor Europene, să aibă în vedere posibilitatea modificare Programului Naţional de Infrastructură Mare, sau, cel puţin, a Ghidurilor de finanţare, astfel încât să includă şi Asociaţiile de Dezvoltare Intercomunitară, ca beneficiari eligibili”, a spus, în finalul conferinţei, directorul ADIBI.