Comisionul pentru plata pe Internet a taxelor şi impozitelor va fi suportat de către primării, nu de contribuabili, legislaţia urmând să fie modificată în acest sens, po-trivit Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI). Până acum, conform HG 1.235/2010, comisionul putea fi suportat fie de contribuabil, fie de instituția publică.
Practic, beneficiarul plăţii (instituţia publică) avea posibilitatea să impună contribuabilului care plăteşte cu cardul să suporte comisionul perceput beneficiarului de că-tre prestatorul de servicii de plată. Apare astfel o discriminare a contribuabilului care plătește cu cardul, care suportă pentru aceasta un comision, față de cel care plătește la ghișeu. Modificarea HG 1.235 este ferm solicitată și de instituțiile europene, care cer alinierea României la normele Uniunii. În plus, există riscul ca acei con-tribuabili cărora li se percep în mod nejustificat şi nelegal acest comision de către instituţiile publice să le acţioneze în instanţă în vederea recuperării prejudiciului. De asemenea, legislația europeană încurajează plățile on-line, pe când prevederile HG amintit descurajează această procedură. Impunerea comisionului este „opera” primă-riilor, care le cer bani în plus pentru a le oferi cetățenilor această modalitate de plată. Practic, primăriile au transferat comisionul de acceptare a băncilor la contribuabil. Edilii nu înțeleg că această atitudine reduce semnificativ intenția de a efectua aceste operațiuni, ceea ce duce la reducerea încasărilor la bugetul local.