Românii câștigă la pariurile în cota fixă circa 330 de milioane de euro pe an, a declarat președintele Romanian Bookmakers – Patronatul Organizatorilor de Pariuri din România, Liviu Popovici.
Operatorii de pariuri încasează circa 440 milioane euro pe an de la jucători, iar câștigurile pariorilor reprezintă 75% din aceste sume, a precizat Popovici, cu prilejul unui eveniment de presă organizat la finalul săptămânii, la Sighișoara, de Asociația Organizatorilor de Sloturi Romslot și de Romanian Bookmakers.
Potrivit unui studiu PricewaterhouseCoopers (PwC), pe datele financiare ale anului 2012, contribuția directă și indirectă la PIB a industriei pariurilor în cota fixă este de 141 milioane euro (0,11% din PIB). Taxele și contribuțiile colectate că urmare a impactului direct și indirect sunt de 79 milioane euro pe an, iar locurile de muncă create de acest sector ajung la aproape 11.500.
În ceea ce privește sectorul sloturilor (cunoscutele „păcănele“), valoarea pieței se situează la peste 420 milioane euro pe an, ca diferențe brute între încasări și premii. În medie, operatorului de sloturi îi rămân 10% din sumele mizate.
Contribuția directă și indirectă la PIB, conform studiului PwC, a fost în 2012 de 569 milioane euro (0,4% din PIB), taxele și contribuțiile colectate – 255 milioane euro, iar locurile de muncă create – 27.000, din care 17.000 în mod direct. După o scădere în anii 2009-2010, piața jocurilor de noroc înregistrează o tendința de creștere ușoară în ultimii ani, în contextul actualizării reglementărilor și înființării Oficiului Național al Jocurilor de Noroc, cu aducerea în zona fiscalizată a unor jucători de pe piață care activau în economia informală, în perioada anterioară.
În prezent, problemele cu care se confruntă sectorul îl reprezintă modul de taxare a câștigurilor jucătorilor, greu de aplicat și de evidențiat în contabilitate și care poate conduce și la impozitarea celor care înregistrează pierdere netă, precum și faptul că există cel puțin cinci inițiative legislative împotriva industriei jocurilor de noroc, ceea ce determina anumite companii să „înghețe“ planurile de dezvoltare și modernizare.