Sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti anunță că are finanţat în Programul Operaţional Sectorial Transporturi 2007 – 2013 şapte obiective ilfovene pentru realizarea lucrărilor de reabilitare, după cum urmează:

ü Linia Cf Bucureşti – Videle, km 20+474, fir I+II;

ü Linia Cf Bucureşti – Videle, km 21+084, fir I+II;

ü Linia Cf Bucureşti – Videle, km 21+434, fir I+II;

ü Linia Cf Bucureşti – Videle, km21+888, fir I+II;

ü Linia colectare Mogoşoaia, km 1+510 (linia Bucureşti – Urziceni, km 11+109 – pasaj inferior peste DN1A la Mogoşoaia);

ü Linia Cf Ploieşti Sud – Ploieşti Triaj, km. 57+540 (podul cu trei deschideri);

ü Linia Cf Bucureşti – Ploieşti Sud, km. 57+560 (podul cu trei deschideri).

Realizarea lucrărilor a fost predată către antreprenorul  reprezentat de asocierea Bilfinger Baugesellschaft m.b.H – S.C. Metabet CF SA.

Liniile de cale ferată care supratraversează DN1A la Mogoşoaia au fost închise de la 1 iulie 2015 pentru începerea lucrărilor de demontare a podurilor şi începerea lucrărilor de reparaţii. Lucrările de reparaţii ale podului constau în: înlocuirea suprastructurii podurilor (tablierele metalice) cu structuri mixte, grinzi metalice înglobate în beton; realizarea de infrastructuri noi (culei şi pile); asigurarea gabaritului de circulaţie auto de 5 m sub pod; realizarea la DN1A a două benzi de circulaţie pe sens sub pod, pentru fluidizarea circulaţiei auto.

Realizarea acestor lucrări se fac în baza Autorizaţiei de Construire nr. 31/26.06.2014, emisă de comuna Mogoşoaia, valoarea investiției fiind de 21.985.700 de lei, iar durata de execuţie este de 12 luni de la începerea efectivă a lucrărilor.

Programul de reabilitare a celor 7 obiective situate pe tronsonul Bucureşti – Urziceni are drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de transport pentru pasageri şi mărfuri, prin creşterea vitezei, a confortului şi a siguranţei pe calea ferată.