Reprezentanţii celor trei federaţii sindicale din învăţământul pre­universitar (Spiru Haret, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Educaţiei Naţionale) au cerut miercuri ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Cătălin Baba, suspen­darea ordinului privind introducerea din anul şcolar 2012-2013 a clasei pregătitoare la şcoala generală, anunță Agerpres. Sindicaliştii au cerut amânarea pentru un an sau doi a introducerii clasei pregătitoare la şcoala generală. Ei au dat ca posibilă soluţie de compromis rămânerea clasei pregătitoare pentru acest an la grădiniţă, dar ca aceasta să fie obligatorie. “Discuţia a reprezentat cel mai important lucru. După opt luni de zile am reuşit să avem un moment de dialog cu ministrul educaţiei. Discuţia a fost una informală. În urma acesteia am căzut de acord că există posibi­litatea de a rezolva mai multe probleme”, a declarat preşedintele FEN, Constantin Ciosu. El a spus că solicitat ministrului Educaţiei o evaluare pe un eşantion reprezentativ pri­vind in­troducerea clasei pregătitoare. „Sistemul nu este pregătit. Ar exista posibilitatea să se amâne această măsură. Este punctul nostru de vedere şi îl vom susţine”, a mai spus Ciosu. La rândul său, preşedintele FSLI, Simion Hăncescu, a spus că în ceea ce priveşte introducerea cla­sei pregătitoare la învăţământul primar va susţine în continuare că această măsură nu poate fi luată începând de anul viitor, întrucât infrastructura şi lipsa resursei umane nu permit acest lucru. „Noi insistăm pe sus­pendarea acestei clase pregătitoare”, a mai spus sindicalistul. Liderul Federaţiei Spiru Haret, Gheorghe Isvoranu, a acuzat faptul că poziţia ministerului rămâne „inflexibilă” întrucât se invocă legea Educaţiei Naţionale, care ar fi trebuit „discutată mai atent”.
„Vom reveni cu aceeaşi poziţie pentru întâlnirile viitoare. Clasa pregătitoare trebuie suspendată ca apariţie în acest an”, a susţinut liderul sindical. Acesta a mai spus că în cadrul discuţiilor cu reprezentantul MECTS, au mai fost abordate pro­bleme privind metodologiile care trebuie să fie im­plementate, neplata bur­selor, mişcările de personal, dar şi postu­rile blocate.