Centrul 112 Bucureşti – Ilfov, al STS, a primit premiul pentru ”Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din UE”, în cadrul Galei anuale a Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă (EENA). Astfel, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a câștigat al cincilea premiu internaţional,  ca recunoaştere a contribuţiei remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România.

La eveniment, desfăşurat anul acesta la Bucureşti, au participat circa 400 de reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, ai organizaţiilor internaţionale, instituţiilor europene sau ai furnizorilor de soluţii.         În 2009, STS primea recunoașterea pentru cea mai bună campanie de educare – informare din UE, în 2012, premiul pentru salvare remarcabilă, în 2013 – , din nou, pentru cea mai bună campanie de educare – informare din Uniunea Europeană, anul trecut – cea mai bună reformă din UE – Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România, iar așa cum arătam mai sus, în 2015 – Centrul București – Ilfov și-a adjudecat premiul pentru cel mai bun centru de preluare apeluri de urgenţă 112, din Uniunea Europeană.

România, performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă

Potrivit unui raport CE, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.

Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112. În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face în proporţie de 97,20%, pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27%, pentru cele de telefonie mobilă.

În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către STS, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut, în ultimii ani, cu aproximativ 25% şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Apel pentru viață

Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.

Începând din 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și po­liție), în orice țară UE. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de ur­genţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.