Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor, Regiunea Bucureşti-Ilfov, a marcat la Aeroportul “Henri Coandă” ziua mondială a drepturilor consumatorilor printr-o campanie de informare, la cele două terminale – Plecări Și sosiri ale aeroportului.

În acest scop, comisarul şef, Sorin Ionescu şi comisarul principal Patrick Popescu au avut buna idee de a implica în acţiune studente în anii terminali ai Facultăţii de Medicină Veterinară Bucureşti, secţia Controlul şi expertiza produselor alimentare.

Studentele au împărţit călătorilor 4 tipuri de ghiduri: al serviciilor financiare cu subtit­lul “Nu semna cu ochii închişi”, ghidul întocmirii unei reclamaţii privind un produs cu defect sau un serviciu necorespunzător, ghidul privind regimul juridic al contractelor la distanţă şi cel al practicilor comerciale incorecte şi al clauzelor abuzive în contracte.

Despre 3 drepturi ale consumatorului

Cum campania de informare vine într-un moment delicat pentru consumatori, apariţia preşedintelui ANPC, Marius Dunca, ne-a oferit momentul unor nuanţări. “Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor nu are misiunea de a prinde pe cineva, ci de a-i determina pe agenţii economici să respecte drepturile consumatorilor, adică dreptul la viaţă, dreptul la sănătate şi dreptul la securitate. Aeroportul unde ne aflăm nu are reclamaţii, mai degrabă câteva companii aeriene. Acţiunea de astăzi este una amplă, de informare, desfăşurată de comisariatelor judeţene din toată ţara pen­tru informarea şi educarea consumatorilor. Am avut  chiar azi (14 martie – n.red.) o întâlnire cu Asociaţia Băncilor, unde am discutat şi despre clauzele abuzive. Este considerată abuzivă acea clauză care nu a fost negociată direct cu consumatorul şi care creează un dezechilibru în drepturile consumatorului. Mă bucur că şi în școli se defăşoară a XII-a ediţie a concursului pentru şcolar “Alege, este dreptul tău!”, pentru ca generaţia tânără să fie cât mai interesată şi educată în acest sens.