Un studiu realizat de „The Azores Sustainability & CSR Services” care a fost prezentat recent, într-o conferință de presă, demonstrează că firmele cele mai implicate în domeniul responsabilităţii sociale şi de mediu sunt cele din industriile: bere, bunuri de consum şi construcţii. La polul opus, sunt cele din domeniile utilități, energie și auto. Iată rezultatele cercetării „Romania CSR Index 2017”!
Topul companiilor în funcţie de industrii
- Industria bancară:
- Raiffeisen Bank
- BCR
- ING Bank
Claudia Oprescu, expert relații comunitare BCR: „Dacă reușim să învățăm un singur copil că trebuie să fie responsabil cu banii înseamnă că acel copil o să ajungă un adult educat financiar”
“BCR are ca direcție principală de implicare în comunitate educația, iar în subsidiar educația financiară. Dincolo de rapoarte, strategii de mii de pagini, cifre, grafice, sunt oameni. Dacă reușim să învățăm un singur copil că trebuie să fie responsabil cu banii înseamnă că pe termen lung acel copil o să ajungă un adult educat financiar. Vrem ca oamenii să înțeleagă că educația financiară este responsabilitatea fiecăruia dintre noi“, declară Claudia Oprescu, expert relații comunitare BCR.
- Industria berii:
- Ursus Breweries
- Heineken România
- Industria Petrol şi Gaze:
- OMV Petrom
- Romgaz
- Rompetrol Rafinare
- Industria IT&C:
- Siveco România
- Samsung Electronics România
- Dante International (Emag)
„Ne dorim ca soluţiile noastre globale de IT, create în România, să genereze schimbare pozitivă, prosperitate și competitivitate clienților noștri, contribuind seminificativ la dezvoltarea lor”, declară Florin Ilia, președinte și director general SIVECO România. La polul opus, cele mai puţin interesate industrii sunt cele din domeniile utilităţi, energie şi auto. Prin comparaţie cu rezultatele de anul trecut, se menţine aceeaşi tendinţă în ceea ce priveşte industriile interesate de CSR. Doar 8 companii dintre cele 100 de companii analizate au avut un punctaj de peste 50%.
Coca-Cola, cea mai responsabilă companie din România
Acestea sunt: Coca-Cola HBC România (un punctaj de 94.57%), Ursus Breweries (un punctaj de 82.56%); Raiffeisen Bank (un punctaj de 82.35%); Siveco România (un punctaj de 81.94%); OMV Petrom (un punctaj de 72.62%); ArcelorMittal Galați (un punctaj de 68.42%); Heineken România (un punctaj de 66.28%) şi Telekom (un punctaj de 64.44%). Coca-Cola HBC România se află în topul „Romania CSR Index” pentru al doilea an consecutiv, cu un punctaj mai mare cu aproape 9 procente comparativ cu punctajul obţinut în 2016.
Irina Ionescu, public affairs & communication manager Coca-Cola HBC România: „Echipa noastră se implică în reducerea impactului asupra mediului”
“Grupul Coca-Cola HBC a fost desemnat anul trecut, pentru a treia oară consecutiv, lider mondial şi european al sustenabilităţii în industria băuturilor, potrivit Dow Jones Sustainability Index. Pe plan local, Coca-Cola HBC a fost desemnată, pentru a doua oară consecutiv, cea mai responsabilă companie din România. Suntem foarte bucuroşi şi mândri de această recunoaştere, cu atât mai mult cu cât sustenabilitatea este integrată în strategia de afaceri a companiei noastre. Iar importanţa pe care o acordăm sustenabilităţii merge şi mai departe: echipa noastră promovează în mod activ un stil de viaţă sustenabil, responsabil şi se implică în reducerea impactului asupra mediului, în proiecte de mediu şi proiecte pentru comunitate”, declară Irina Ionescu, public affairs & communication manager Coca-Cola HBC România.
Angajatorii investesc mai mult în calificarea salariaților
Potrivit cercetării, nivelul de interes al companiilor a crescut uşor faţă de anul trecut. Acest avans se datorează în principal Directivei 2014/95/UE care va impune companiilor cu peste 500 de angajaţi să publice informaţii non-financiare începând cu anul viitor. O mare parte dintre companii continuă să se concentreze pe implicarea în societate, însă proiectele au devenit mai strategice în sensul că unele companii investesc de exemplu în educaţia profesională, încercând să-şi găsească astfel forţa de muncă calificată sau înalt-calificată.
Unele companii ajută comunitățile să-și păstreze tradițiile
Au crescut și investiţiile în programe de CSR strategice, care presupun schimbări la nivel operaţional, de exemplu instalaţii care ajută la eficientizarea consumului de resurse. În plus, se conturează tot mai mult interesul pentru responsabilitatea culturală: campanii care ajută diverse comunităţi să-şi păstreze tradiţiile, proiecte destinate protejării patrimoniului cultural sau sprijinirea tinerilor artişti.