Cel mai nou tren de mare viteză din China, denumit „Fuxing”, capabil să atingă o viteză de 400 de kilometri pe oră, a circulat pentru prima dată, luni, pe o linie feroviară între Beijing și Shanghai.
Trenul CR400AF a plecat din Gara de Sud din Beijing la ora locală 11.05 cu destinația Shanghai. La exact aceeași oră, trenul CR400BF a plecat din Gara Hongqiao din Shanghai în direcția Beijing, scrie Agerpres.ro.
Linia Beijing-Shanghai este cea mai aglomerată rută feroviară din China, fiind folosită de peste o jumătate de milion de pasageri în fiecare zi.
Noul tren de mare viteză este un vehicul de tip EMU (electric multiple units), poate să atingă o viteză de 400 de kilometri pe oră și să își mențină o viteză constantă de croazieră de 350 de kilometri pe oră.
Trenul chinezesc include un sistem de monitorizare care încetinește automat vehiculului în cazul unor urgențe și condiții de trafic anormale. Telemetria permite unui centru de control să monitorizeze deplasarea trenului în timp real.
„Fuxing” („Reîntinerire”) reprezintă o modernizare substanțială a trenului „Hexiehao” („Armonie”). „Fuxing” este mai spațios, are o eficiență energetică mai mare, o durată de viață mai lungă și o fiabilitate mai bună.
„Trenul a fost în întregime conceput și fabricat în China. Deținem toate drepturile de proprietate intelectuală asupra lui”, a declarat Lu Dongfu, manager general al China Railway Corp., compania care operează noul vehicul feroviar.
China a început să lucreze la dezvoltarea unor trenuri de tip EMU în anul 2012, iar după trei ani, în 2015, primul ei vehicul din această categorie a atins o viteză de 385 de kilometri pe oră. În iulie 2016, două trenuri chinezești EMU au trecut cu viteze de 420 de kilometri pe oră unul pe lângă celălalt, circulând în direcții opuse, pe două linii paralele.
China deținea la sfârșitul anului 2016 cea mai amplă rețea de linii feroviare pentru trenuri de mare viteză — 22.000 de kilometri, reprezentând aproximativ 60% din totalul rețelei mondiale. Trenurile de mare viteză fabricate în China au fost deja achiziționate și de alte țări, precum Indonezia, Rusia, Iran și India.
Companiile chineze încearcă să găsească parteneri de afaceri și în Malaezia, Singapore, Mongolia, Marea Britanie, Statele Unite și în mai multe țări din Africa.
De asemenea, China va testa în curând trenuri cu conducere automată pe linia feroviară Beijing — Zhangjiakou.